Gå til innhold

Stønad til barnetilsyn under sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene mede tre barn, og for tiden i fødselspermisjon. Mens jeg var gravid, gikk jeg på attføring. De siste månedene var jeg sykmeldt. Før barnet ble født, fikk jeg stønad til barnetilsyn. Denne mistet jeg etter fødselen. Årsaken var fordi man skal være i stand til å ha barna hjemme på heltid når man er i fødselspermisjon. Jeg sliter med psykiske problemer. Jeg har bulimi, emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse og tilbakevendende depresjoner. Jeg er avhengig av barnehage og delvis SFO plass for å klare å holde meg noenlunde oppegående. På NAV sidene leser jeg at jeg ved forbigående sykdom kan søke om stønad til barnetilsyn inntil 1 år. Jeg er kronisk syk, og regner med jeg ikke kommer under den rettigheten. Hadde jeg vært frisk, hadde jeg uten tvil kuttet ut SFO plassen, og hatt barnehagebarnet hjemme to dager i uka. Men jeg innser at jeg da ville blitt utslitt, og kunne falt ned i en depresjon igjen. Jeg har søkt barnehagen om dekning av SFO utgiftene. Jeg søkte med grunnlag i at jeg er syk, og fordi datteren min har spesielle behov. Jeg fikk avslag fordi de mente at overgangsstønad, barnetrygd og barnebidrag (samlet bidrag kr. 4500 for alle tre) var for mye til at de kunne dekke utgiftene. Jeg sliter med økonomien, og vurderer å kutte ut SFO. Men jeg vet at det vil gå ut over både meg og barna mine.

Noen som vet om det er mulig å få stønad til barnetilsyn når man er kronisk syk? Jeg skulle gjerne vært hjemme med barna på heltid, men føler dessverre at jeg ikke har noe valg.

Skrevet

Jeg har søkt barnevernet om dekning av utgiftene. Ikke barnehagen, slik jeg skrev i innlegget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...