Gå til innhold

Syk og flytur

Gjest halssyk 18-årig jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt i ganske så dårlig form nå.

Fikk vondt i halsen for 1 1/2 uke siden, og har i grunn ikke vært i topp form siden det.

Jeg er en jente på 18 år.

Har i perioder hatt litt feber, men så har den blitt borte for så å komme tilbake igjen. Har jo mått gått på skolen siden forrige mandag, da skolen startet. Men i dag klarte jeg ikke å komme meg ut av senga. I dag har jeg feber på 38,6 forferdelig vondt i halsen, og veldig vondt i alle ledd.

Formen har vært litt opp og ned siste halvannen uka. Har trent litt noen dager, andre dager har jeg bare slappet av etter skolen. I helga var jeg inne og slappet av hele tida, i håp om å komme i form igjen.

Var hos legen på torsdag, han mente det var virus. Men at jeg skulle komme tilbake igjen om det ble værre. Halsen er blitt værre og formen like så. Så det er vel tid for å ta en tur igjen? Eller er det for tidlig. Formen er ille i dag. Kan det ha utviklet seg til streptokokk halsbetennelse siden torsdag?

Og hvor lenge skal en være i dårlig form pga et virus??

I går var jeg i tillegg veldig kvalm, egentlig hele dagen. Er litt det i dag også.

Har matlyst, men orker bare å spise mat som er lett å svelge, dvs grøt og suppe.

Skulle egentlig ut å fly i morgen tidlig med retur morgen kveld, skal på et lite kurs. Men hvordan er det å fly når kroppen er i så dårlig form?

HVOR LENGE SKAL JEG VÆRE DÅRLIG??

Uff, er så lei. Går jo glipp av så mye på denne måten.

Skrevet

Har du blitt testet for kyssesyka? Slike symptomer kan oppstå ved denne sykdommen og da er det viktig at du får riktig behandling. Ta en tur til legen igjen du. Det er ikke normalt å få feber flere ganger etter hverandre. Kan tyde på at du har et virus e.l. som krever pencillin/antibiotika.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du nevner ikke noe om tett nese, men skulle du få det så sørg for å ta med nesespray! Det er forferdelig vondt å fly med tett øre-nese-hals-ganger.

Skrevet

Har du blitt testet for kyssesyka? Slike symptomer kan oppstå ved denne sykdommen og da er det viktig at du får riktig behandling. Ta en tur til legen igjen du. Det er ikke normalt å få feber flere ganger etter hverandre. Kan tyde på at du har et virus e.l. som krever pencillin/antibiotika.

Har ikke blitt testet for kyssesyke.

Men dro til legen igjen i går, for ble bare værre og værre. Jeg hadde fått halsbetennelse, så nå går jeg på penicillin. Håper jeg blir fort bra nå.

Men den flyturen blir det ikke noe av, orker ikke noe annet enn å ligge her i senga nå. Takk for svar.

Skrevet

Du nevner ikke noe om tett nese, men skulle du få det så sørg for å ta med nesespray! Det er forferdelig vondt å fly med tett øre-nese-hals-ganger.

Nesen er ikke tett.

Men var hos legen i går og fikk penicillin, hadde fått halsbetennelse.

Så den flyturen blir det ikke noe av, orker ikke annet enn å ligge her i senga nå.

Takk for svar

Skrevet

Nesen er ikke tett.

Men var hos legen i går og fikk penicillin, hadde fått halsbetennelse.

Så den flyturen blir det ikke noe av, orker ikke annet enn å ligge her i senga nå.

Takk for svar

Det var da litt vel talentløs av legen på torsdag å bare anta virus når det noen dager senere viser seg at du har halsbetennelse!! Han burde tatt prøve av deg på torsdag for å få avkrefte at det ikke var virus likevel!

God bedring, da, nå som du har fått antibiotoka kommer du raskt til å bli bedre, det er ihvertfall min erfaring! :-)

Og til hovedinnlegget om flytur (selv om det ikke ble noe av): Jeg tror neppe det er farlig å fly selv om man har vond hals, men en annen sak er at allmenntilstanden kan tilsi at man ikke bør dra på et slikt kurs, hva enten det er med fly eller annet transportmiddel.

Men dersom du f eks hadde flybillett hjem til mor, hadde det vært en annen sak.

Skrevet

Har ikke blitt testet for kyssesyke.

Men dro til legen igjen i går, for ble bare værre og værre. Jeg hadde fått halsbetennelse, så nå går jeg på penicillin. Håper jeg blir fort bra nå.

Men den flyturen blir det ikke noe av, orker ikke noe annet enn å ligge her i senga nå. Takk for svar.

Godt du dro til legen igjen og fikk hjelp :-)

God bedring!!

Skrevet

Det var da litt vel talentløs av legen på torsdag å bare anta virus når det noen dager senere viser seg at du har halsbetennelse!! Han burde tatt prøve av deg på torsdag for å få avkrefte at det ikke var virus likevel!

God bedring, da, nå som du har fått antibiotoka kommer du raskt til å bli bedre, det er ihvertfall min erfaring! :-)

Og til hovedinnlegget om flytur (selv om det ikke ble noe av): Jeg tror neppe det er farlig å fly selv om man har vond hals, men en annen sak er at allmenntilstanden kan tilsi at man ikke bør dra på et slikt kurs, hva enten det er med fly eller annet transportmiddel.

Men dersom du f eks hadde flybillett hjem til mor, hadde det vært en annen sak.

Takk for svar.

Ble i grunn veldig irritert på legen som bare så inn i halsen min på torsdag og sa halsen så så fin ut. Han sa at hvis jeg absolutt ville kunne han ta halsprøve, men den ville nok ikke vise noe, for halsen så så bra ut.

Hadde han tatt prøven da, og den viste noe, så hadde jeg kanskje vært bra allerede.

Kjipt å gå glipp av mye på skolen også, og ikke minst denne turen jeg skulle på.

Men nå er det kun senga som gjelder.

Men en annen ting om du kan hjelpe meg.

På tablettene står det at jeg skal ta de en halv time før, eller to timer etter mat. Men foreløpig orker jeg ikke spise noe særlig. Men det med mat før/etter, det er kun for magens del det? Har ikke noe å si for at de skal virke? Vet du noe om det?

Takk for svar.

Skrevet

Takk for svar.

Ble i grunn veldig irritert på legen som bare så inn i halsen min på torsdag og sa halsen så så fin ut. Han sa at hvis jeg absolutt ville kunne han ta halsprøve, men den ville nok ikke vise noe, for halsen så så bra ut.

Hadde han tatt prøven da, og den viste noe, så hadde jeg kanskje vært bra allerede.

Kjipt å gå glipp av mye på skolen også, og ikke minst denne turen jeg skulle på.

På tablettene står det at jeg skal ta de en halv time før, eller to timer etter mat. Men foreløpig orker jeg ikke spise noe særlig. Men det med mat før/etter, det er kun for magens del det? Har ikke noe å si for at de skal virke? Vet du noe om det?

Takk for svar.

Oi, dette er jeg ikke sikker på og det er flere år siden jeg hadde halsbetennelse..

Men jeg skulle tro at det ikke har noen betydning for virkningen av medisinen, men for at det ikke skal bli så hardt for magen.

Skrevet

Oi, dette er jeg ikke sikker på og det er flere år siden jeg hadde halsbetennelse..

Men jeg skulle tro at det ikke har noen betydning for virkningen av medisinen, men for at det ikke skal bli så hardt for magen.

Ok, tusen takk for svar.

Skrevet

Takk for svar.

Takk for svar.

Det med å ta tablettene en halv time før eller to timer etter mat, betyr ikke at du SKAL spise, det betyr at tablettene skal tas utenom måltidene.

Skrevet

Det med å ta tablettene en halv time før eller to timer etter mat, betyr ikke at du SKAL spise, det betyr at tablettene skal tas utenom måltidene.

Ok, tusen takk for svar.

Foreløpig så klarer jeg ikke å spise noe særlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...