Gå til innhold

Fortsette som før, eller tenke nytt?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke noe karrieremenneske
Skrevet

Jeg jobber i et lite firma som jeg har vært med på å bygge opp fra ingenting til et firma i vekst. Har aldri vært leder, og har heller ikke hatt noe ønske om det, siden jeg i løpet av disse årene har vært travelt opptatt med å få barn og ha fokus på dem, i tillegg til jobben. Jeg har hatt 60-100% disse årene, og nå har jeg 70%, noe jeg selv ønsker. Har interessante oppgaver, men har ikke hatt faglig ansvar ut fra den utdanningen jeg har.

Nå har en hos oss sluttet, og vi skal finne en ny person. Daglig leder og styret ønsker at jeg skal "rykke opp" som faglig ansvarlig og ta mer ansvar og faglig "rom" på jobben. Daglig leder ønsker også at jeg skal jobbe fullt, noe jeg har sagt at jeg ikke er interessert i nå.

En ny person vil trolig være en person med betydelig mindre erfaring en meg, med omtrent samme utdanning. Nå er jeg voldsomt i tvil på hva jeg ønsker....

Vil jeg fortsette i en bekvem jobb, som jeg forsåvidt trives i, men som kanskje av og til blir litt stillestående, men som lar seg lett kombinere med familielivet? Eller vil jeg gripe sjansen å ta denne muligheten til å utvikle meg faglig og ansvarsmessig? Jeg tror ikke det nødvendigvis betyr at jeg må jobbe mer enn 100%, men jeg må nok jobbe mer målrettet og faglig...

Av og til ønsker jeg meg en helt ok jobb, uten så mange utfordringer, bare jobbe mens ungene er på skolen, og kunne være hjemme når de er ferdige... Andre ganger blir jeg jo fascinert av det faglige jeg har i min utdanning, og ønsker å bruke det mer....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...