Gå til innhold

Tale i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest lurer littegrann
Skrevet

Leser i et innlegg lenger ned om en som er fadder og lurer på om hun må holde tale. Jeg har vært i flere konfirmasjoner og det har ikke blitt holdt tale i en eneste en av dem. Så, hvor vanlig er det med taler?

Skrevet

Har vært i flere konfirmasjoner der mor eller far har holdt tale for konfirmanten, faddere eller andre som var konfirmanten nær har også gjerne sagt noen koselige ord.

Gjest ja, da fikk jeg blåst ut det
Skrevet

Taler er vel alltid vanlig forsåvidt. Men det er få som virkelig kan holde en tale. Veldig ofte kommer det bare en del oppramsing av hva som "har skjedd i det siste", og hele talen mangler en tård. Om man skal holde en tale burde flere forberede seg litt mer, tenke over at en tale skal inneholde visse ting, deriblandt en "rød tråd", og at talen kanskje ikke bør være for lang.

Var i konfirmasjon ihelgen, der pappaen holdt en kjedelig sak av en tale, der han sto og stotret det meste av tiden, og fortalte totalt uinteressante ting om konfoirmanten, som f eks at han ikke ville at de skulle bytte bil, uten at det faktisk var noe poeng i det han sa....

Så for min del, bør flere vegre seg for å tale.

Om man derimot holder en god tale, er det en fryd å høre på!

Skrevet

Jeg har aldri vært i en konfirmasjon uten tale. Men det varierer vel litt fra familie til familie hvor taleføre man er.

Gjest vanlig det
Skrevet

Jeg har vært i syv konfirmasjoner, og det har vært taler i alle sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...