Gå til innhold

Lårhøne - hva hjelper

Gjest høna i låret

Anbefalte innlegg

Gjest høna i låret

Nettopp startet opp trening igjen etter sommern, og forrige uke ble jeg skikkelig støl i hele kroppen, men da jeg skulle jogge i går fikk jeg litt lårhøne, og på trening i dag igjen fikk jeg skikkelig lårhøne.. det er så utrolig vondt å løpe og gå..

hva hjelper?? jeg prøver tigerbalsam nå, men har ikke helt trua... den lindrer vel bare smerten, men hjelper ikke på problemet?

skal vel kanskje nevnes at jeg er ikke veldig godt trent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Lärhöne er gjerne en blödning i lärets muskulatur. Smertene gir seg og funksjonen bedrer seg först etter at blodet suges opp av blodärene rundt og hevelsen avtar. Dette kan ta noen dager. For ä raske pä dette kan du bruke bruke et elastisk bind (ikke for stramt) rundt läret som gir litt kompresjon. Noe trening, som f.eks. sykkel pä lette träkk for ä öke blodgjennomströmnigen er ogsä bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...