Gjest off! Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Nå må noe gjøres. Jeg må begynne å trene. Kostholdet er flott nå, mye sunt, næringsrikt og ikke noe særlig fett og sukker (fornuftig, ikkefanatisk kosthold). Jeg er vanvittig mørkeredd, så turer på kveldstid etter leggetid for barn er totalt uaktuelt. Før leggetid går ikke, pga lekselesing, middagslaging, studering etc. etc. Og sånn ergometersykkel er for kjedelig. Og treningssenter for dyrt + at jeg mest sannsynlig mister motivasjonen etter kort tid. Lagidrett/ ballspill gidder jeg ikke. Hva skal jeg da gjøre?! Hva anbefaler du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Kjøp deg staver og gå stavgang. Trygt å ha staver, de kan jeg slå ganske hardt med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Det høres ut som om du virkelig graver frem alt du kan finne av unnskyldninger for ikke å trene.... Lån en hund og ta med på kveldstur noen kvelder i uka? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 "Stjel" en studietime på dagtid noen ganger i uka og gå/løp/annen trening. Så kan du ta igjen lesetimen når barna har lagt seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ino Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 ....og du _vil_ trene? Hva med å avtale turer sammen med andre? da er kanskje møreket litt mindre skummelt? Gå-grupper, med eller uten staver finnes jo (eller kan lett startes opp), Slike faste avtaler er jo litt forpliktende, og det kan jo gjøre det lille ekstra som får det opp av stolen på kvelden. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hehe, innlegget ditt formelig oser "Jeg vil IKKE trene." Sorry altså, men det er nok der problemet ligger, ikke noe annet sted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest off! Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Dere har jo rett, jeg vil helst ikke trene. Men må nok likevel. Takk for rådene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jobb med motivasjonen. Det er der du må begynne, for du har ikke lyst til å trene. Har du lyst, klarer du alltids å snike inn litt tid her og der. Skriv ned hva treningen vil hjelpe deg med på kort sikt. Blir du anpusten av bakker? Orker du å holde følge like lenge som du ønsker når du leker med ungene? Er konsentrasjonen på topp hele tiden? Er du plaget av stiv nakke og skuldre? Ømme muskler? Vond rygg? Hvilke helsegevinster vil du oppnå? Mindre risiko for benskjørhet, diabetes, hjerte - og karsykdommer og enkelte kreftformer. Sett deg kortsiktige, oppnåelig (med litt ekstra innsats) mål. F. eks. gå en rask tur i lunsjen to ganger i uken. (Selv studenter spiser, og de trenger pauser i lesingen.) Det trenger ikke være langt, det viktige er at du faktisk gjennomfører det og opplever det som positivt. Lov deg selv en belønning, f. eks. etter to eller fire uker. Lenge nok til at det blir en utfordring, men ikke så lenge at du gir opp underveis. Belønningen trenger ikke være noe dyrt og stort. Hva med noen timer bare for deg selv, med et deilig varmt bad og tid til å pleie for deg selv. Men for å få effekt må det nesten være noe du ikke ville unnet deg ellers. Lykke til. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Dere har jo rett, jeg vil helst ikke trene. Men må nok likevel. Takk for rådene! Det er fryktelig vanskelig å opprettholde motivasjonen over tid hvis du trener fordi du må. Men lysten kan komme etter hvert. Det er mange som har tvunget seg av sted de første gangene, men som blir skikkelig hekta når resultatene begynner å komme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det er fryktelig vanskelig å opprettholde motivasjonen over tid hvis du trener fordi du må. Men lysten kan komme etter hvert. Det er mange som har tvunget seg av sted de første gangene, men som blir skikkelig hekta når resultatene begynner å komme. ''Det er mange som har tvunget seg av sted de første gangene, men som blir skikkelig hekta når resultatene begynner å komme.'' *Nikker* ))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 ''Det er mange som har tvunget seg av sted de første gangene, men som blir skikkelig hekta når resultatene begynner å komme.'' *Nikker* ))) Men nå må du være forsiktig i skogen, Lillemus. Småviltjakta begynner straks! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Invester i en trimsykkel og tråkk når du har noen ledige minutter. Jeg synes det er lettvint og grei mosjon som ikke krever noen forberedelse eller planlegging, annet enn plass til den.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Invester i en trimsykkel og tråkk når du har noen ledige minutter. Jeg synes det er lettvint og grei mosjon som ikke krever noen forberedelse eller planlegging, annet enn plass til den.... Jeg glemte å si at det kan du jo gjøre mens du ser på TV, så blir det ikke så kjedelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.