Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre - ang trening

Gjest off!

Anbefalte innlegg

Nå må noe gjøres. Jeg må begynne å trene.

Kostholdet er flott nå, mye sunt, næringsrikt og ikke noe særlig fett og sukker (fornuftig, ikkefanatisk kosthold).

Jeg er vanvittig mørkeredd, så turer på kveldstid etter leggetid for barn er totalt uaktuelt. Før leggetid går ikke, pga lekselesing, middagslaging, studering etc. etc. Og sånn ergometersykkel er for kjedelig. Og treningssenter for dyrt + at jeg mest sannsynlig mister motivasjonen etter kort tid. Lagidrett/ ballspill gidder jeg ikke.

Hva skal jeg da gjøre?! Hva anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du virkelig graver frem alt du kan finne av unnskyldninger for ikke å trene.... Lån en hund og ta med på kveldstur noen kvelder i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stjel" en studietime på dagtid noen ganger i uka og gå/løp/annen trening. Så kan du ta igjen lesetimen når barna har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og du _vil_ trene?

Hva med å avtale turer sammen med andre? da er kanskje møreket litt mindre skummelt?

Gå-grupper, med eller uten staver finnes jo (eller kan lett startes opp), Slike faste avtaler er jo litt forpliktende, og det kan jo gjøre det lille ekstra som får det opp av stolen på kvelden.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb med motivasjonen. Det er der du må begynne, for du har ikke lyst til å trene. Har du lyst, klarer du alltids å snike inn litt tid her og der.

Skriv ned hva treningen vil hjelpe deg med på kort sikt. Blir du anpusten av bakker? Orker du å holde følge like lenge som du ønsker når du leker med ungene? Er konsentrasjonen på topp hele tiden? Er du plaget av stiv nakke og skuldre? Ømme muskler? Vond rygg?

Hvilke helsegevinster vil du oppnå? Mindre risiko for benskjørhet, diabetes, hjerte - og karsykdommer og enkelte kreftformer.

Sett deg kortsiktige, oppnåelig (med litt ekstra innsats) mål. F. eks. gå en rask tur i lunsjen to ganger i uken. (Selv studenter spiser, og de trenger pauser i lesingen.) Det trenger ikke være langt, det viktige er at du faktisk gjennomfører det og opplever det som positivt. Lov deg selv en belønning, f. eks. etter to eller fire uker. Lenge nok til at det blir en utfordring, men ikke så lenge at du gir opp underveis. Belønningen trenger ikke være noe dyrt og stort. Hva med noen timer bare for deg selv, med et deilig varmt bad og tid til å pleie for deg selv. Men for å få effekt må det nesten være noe du ikke ville unnet deg ellers.

Lykke til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo rett, jeg vil helst ikke trene.

Men må nok likevel. Takk for rådene!

Det er fryktelig vanskelig å opprettholde motivasjonen over tid hvis du trener fordi du må. Men lysten kan komme etter hvert. Det er mange som har tvunget seg av sted de første gangene, men som blir skikkelig hekta når resultatene begynner å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig vanskelig å opprettholde motivasjonen over tid hvis du trener fordi du må. Men lysten kan komme etter hvert. Det er mange som har tvunget seg av sted de første gangene, men som blir skikkelig hekta når resultatene begynner å komme.

''Det er mange som har tvunget seg av sted de første gangene, men som blir skikkelig hekta når resultatene begynner å komme.''

*Nikker* :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er mange som har tvunget seg av sted de første gangene, men som blir skikkelig hekta når resultatene begynner å komme.''

*Nikker* :o)))

Men nå må du være forsiktig i skogen, Lillemus. Småviltjakta begynner straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invester i en trimsykkel og tråkk når du har noen ledige minutter. Jeg synes det er lettvint og grei mosjon som ikke krever noen forberedelse eller planlegging, annet enn plass til den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invester i en trimsykkel og tråkk når du har noen ledige minutter. Jeg synes det er lettvint og grei mosjon som ikke krever noen forberedelse eller planlegging, annet enn plass til den....

Jeg glemte å si at det kan du jo gjøre mens du ser på TV, så blir det ikke så kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...