Gå til innhold

Ned i vekt mens jeg ammer?

filiokus81

Anbefalte innlegg

Trenger noen kostholdstips fra de kloke dol-hodene :o) Etter to tette barn har jeg noen kilo til overs, og er veldig klar for å komme inn i mine gamle bukser igjen snart....

Jeg vet jo at jeg ikke skal bedrive hard slanking mens jeg ammer, men hvor sånn ca skal jeg plassere meg i terrenget? Hva spiser jeg hvor ofte, og hvor raskt er det greit å gå ned?

Er det greit med -10 kg før januarsalget? (hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal ikke slanke seg når man ammer. Men det betyr ikke at du ikke kan gå ned i vekt.

Kutt ut søtsaker og fet mat. Spis ofte og litt mindre måltider. Velg mye grønt/grovt framfor fint. Kutt spesielt ut/ned på raske karbohydrater som fint brød, ris, pasta, poteter.

Test ut dette, og se hva som skjer. Det hjelper for de fleste av oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg spiste alt jeg hadde lyst på da jeg ammet, inkludert masse sjokolade og bakervarer. Kombinert med at jeg beveget meg mye - gikk minst en time med vognen hver dag (og minst en gang i uken en lang tur) - gikk jeg ned alt jeg hadde lagt på meg i svangerskapet i løpet av 9-10 måneder etter fødsel. Et par måneder senere hadde jeg gått ned et par kilo til, før det stagnerte (og senere gikk jeg litt opp igjen).

Har ingen tro på skikkelig slanking under amming, men om du holder deg mer unna søtsaker enn jeg gjorde, burde mulighetene for å gå ned en god del kilo uten særlig anstrengelser absolutt være tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Du bør ikke gå mye ned i vekt mens du fortsatt ammer, helst ikke mer enn du la på deg mens du var gravid. Når du går ned i vekt tærer kroppen på fettlageret (som jo er hensikten), men mange avfallsstoffer lagres i fettet, og ved slanking vil det gå over i morsmelken, noe som ikke er særlig bra for barnet.

Så, hvor mye la du på deg mens du gikk gravid, den siste gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror trikset er å lage seg gode vaner fort. spise jevnt og bevege seg masse. til mer du sitter i ro til mer koser kroppen seg eller fettet.... om ikke lenge er jeg der du er nå. og det jeg kommer til å gjøre er at jeg skal få i meg frukt og fiber, ikke så mye brød og gjær produkter blandet med mosjon, turer langs veien og minst mulig sofa sitting.. men får nå se da om det ender opp slik :) lett og si det,værre å gjøre det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...