Gå til innhold

Vaffelrøre - oppbevare?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    10

  • sant å si

    8

  • Lurveline

    7

  • morsan

    4

Mest aktive i denne tråden

6? Ser di ut som ordentlige vaffler da? Synes ikke de som er "avklippt" i hjørnene, altså 4 vaffler, er ordentlige vaffler.

Jeg som er så fornøyd med mitt nye doble vaffeljern med 4 ruter :( så kom DOL-vaffelpolitiet og slaktet det..

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

6 hjerter i en plate!? Det er like feil som 4! ;o) Det skal være 5!

Jeg har nettopp kjøpt nytt dobbelt vaffeljern og gleder meg til å prøve det i helga. :o)

Har du virkelig kjøpt dobbelt vaffeljern?

Har hørt at slike selges også til private, men har lurt meg på hvem som kjøper slikt, med mindre de må ha det med i hockeyhallen og/eller fotballbanen _hver_ helg. Og bord på gård og har ubegrenset lagringsplass.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig kjøpt dobbelt vaffeljern?

Har hørt at slike selges også til private, men har lurt meg på hvem som kjøper slikt, med mindre de må ha det med i hockeyhallen og/eller fotballbanen _hver_ helg. Og bord på gård og har ubegrenset lagringsplass.

;)

Jeg bare måtte ha dobbelt vaffeljern. Mest pga 4 unger og en gubbe som henger over meg mens jeg steiker. Det er tortur for dem å vente mens vaffelduften sprer seg, og det er tortur for meg å høre på alt gnålet ;) Jeg må lage dobbel vaffelrøre også. Har vi gjester sier det seg selv at jeg sparer tid når jeg kan lage to i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Har du virkelig kjøpt dobbelt vaffeljern?

Har hørt at slike selges også til private, men har lurt meg på hvem som kjøper slikt, med mindre de må ha det med i hockeyhallen og/eller fotballbanen _hver_ helg. Og bord på gård og har ubegrenset lagringsplass.

;)

''Har hørt at slike selges også til private, men har lurt meg på hvem som kjøper slikt, med mindre de må ha det med i hockeyhallen og/eller fotballbanen _hver_ helg. Og bord på gård og har ubegrenset lagringsplass.''

Hehe, hørt sånt! Jeg har dobbelt vaffeljern og er hverken på hockey- eller fotballarrangementer noen sinne. Men dobbelt går dobbelt så fort, syns det er greit å gjøre unna jobben i lynets hastighet. :-)

Hadde et vaffeljern med skikkelig store plater tidligere, men av en eller annen grunn var det elendig kvalitet på slippbelegget. Mamma og eldste søstra mi hadde samme problemet, så da endte jeg opp med dobbelt i stedet. Men jeg går og ønsker meg et sånt med seks hjerter, ganske enkelt fordi det er laga sånn at det blir mindre søl. Passer meg godt nå som jeg har en åtteåring som elsker å steke vafler, og vaffelrøra tyter alle veier.

Eller kanskje jeg har dobbelt vaffeljern bare fordi jeg bor på gård og har litt ledig lagringsplass på låven? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

Hehe nå skal det være 6 hjerter. nymotens det skjønner dere ;)

De med seks hjerter ser i alle fall skikkelige ut, ikke sånn som de jerna med fire hjerter. Ikke nok med det, i tillegg var de FIRKANTA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg som er så fornøyd med mitt nye doble vaffeljern med 4 ruter :( så kom DOL-vaffelpolitiet og slaktet det..

;)

DET er fyfy, finnes doble med skikkelige hjerter også nemlig. Og da kjøper man IKKE jern med fire hjerter.

Hilsen vaffelpolitimester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig kjøpt dobbelt vaffeljern?

Har hørt at slike selges også til private, men har lurt meg på hvem som kjøper slikt, med mindre de må ha det med i hockeyhallen og/eller fotballbanen _hver_ helg. Og bord på gård og har ubegrenset lagringsplass.

;)

Vi er 4 stykker i familien blitt da når kjæresten er hjemme og vi er sammen alle og i tillegg er vi fort både 10 og 15 om hele min del av slekta med partnere og barn samles og da er det drepen å stå med ett enkeltjern altså.

Og det som ikke spises på dagen spiser ungene (og kjæresten) dagen etterpå til frokost. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevelsen blir absolutt ikke den samme! ;o)

Jooooda!

Dessuten er de perfekte til å putte pålegg inni og brette. Ideelt når man har små "grisunger" i huset ;-)

Men for all del - de "ordentlige" hjertene ser penere ut. Men jeg har aldri sett et sekshjerters jern? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig kjøpt dobbelt vaffeljern?

Har hørt at slike selges også til private, men har lurt meg på hvem som kjøper slikt, med mindre de må ha det med i hockeyhallen og/eller fotballbanen _hver_ helg. Og bord på gård og har ubegrenset lagringsplass.

;)

*rekker opp hånda*

Med fire unger i hus (og hyppig besøk som også skal ha vafler) er dobbeltjern genialt! Før satte jeg jo omtrent av ettermiddagen hvis jeg skulle steke vafler, nå går det på et blunk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare måtte ha dobbelt vaffeljern. Mest pga 4 unger og en gubbe som henger over meg mens jeg steiker. Det er tortur for dem å vente mens vaffelduften sprer seg, og det er tortur for meg å høre på alt gnålet ;) Jeg må lage dobbel vaffelrøre også. Har vi gjester sier det seg selv at jeg sparer tid når jeg kan lage to i slengen.

Det hørtes ut som det gode gamle eventyret om pannekaka! :-D

Gjenkjennelsens faktor var stor her, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for ikke lenge siden kjøpt dobbelt vaffeljern. Jeg lurer egentlig på om vaffelstekingen tar kortere tid eller ikke, synes det dobble bruker mye lengre tid.

Det er sikkert variasjoner på kvliteten med doble som med enkle.

Jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til enkelt igjen, såpass er sikkert. Vel, kaaaanskje når jeg blir en gammel dame. Vel og merke hvis det blir dårlig med barnebarn her i gården ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sant å si, med fire hjerter ;-)

DET er fyfy, finnes doble med skikkelige hjerter også nemlig. Og da kjøper man IKKE jern med fire hjerter.

Hilsen vaffelpolitimester

Joda, det gjør man. Hvis man vil!!!

Så det så ;-)

Hilsen politisk ukorrekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med seks hjerter ser i alle fall skikkelige ut, ikke sånn som de jerna med fire hjerter. Ikke nok med det, i tillegg var de FIRKANTA!

Ja de var stygge som "#¤%%&

På mitt nye så slipper du at det blir kanter rundt hjertene også.

Det som overrasket meg var at det trenger mye mer vaffelrøre til hver plate.

Kanskje ikke så rart når det er 23cm i diameter mens vanlig er 17cm.

Tar med nye på hytta i helga så får vi deilige vaffler til kaffen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som er så fornøyd med mitt nye doble vaffeljern med 4 ruter :( så kom DOL-vaffelpolitiet og slaktet det..

;)

hehe lol det er masse slags politi ute å spaner på dol ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er fyfy, finnes doble med skikkelige hjerter også nemlig. Og da kjøper man IKKE jern med fire hjerter.

Hilsen vaffelpolitimester

Jeg får ta det opp med gubben, for det var han som kjøpte det i gave til meg. Eller til seg selv kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager folk fortsatt vafler? Trodde det var bare på slike kjipe innavla loppemarkeder og slik at folk fortsatt serverte slikt. Hadde blitt VELDIG skuffa om jeg kom bort og bevertningen var bare vaffler.. usj.

Gamle vafler i tillegg er vel drepen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...