Gjest exvigerdatter Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Jeg giftet meg med mannen min i 1993. 7 år senere døde han dessverre pga sykdom. Vi fikk ingen barn, og jeg har ikke giftet meg igjen, eller fått ny samboer. Kontakten med mine svigerforeldre var bestandig litt sparsom, og etter kort tid flyttet jeg langt unna på grunn av jobb, så vår kontakt har begrenset seg til julehilsner + oppmerksomhet på runde dager. I vår døde svigerfar og nå nylig gikk også svigermor bort. Jeg har møtt opp i begge begravelsene, og regnet med at det var det siste jeg kom til å høre fra min manns familie,men til min store overraskelse tok min svoger kontakt her for få dager siden. De driver og ordner opp med arv/salg av hus og bil etc, og han lurte rett og slett på om jeg visste om jeg hadde krav på noe arv fra mine svigerforeldre?? Det han mente, var vel om jeg arver noe av min manns "del", eller om alt tilfaller ham og kona. Hadde vi hatt barn, hadde vel de arvet noe av sin fars del, men siden vi ikke fikk barn, regner jeg ikke med at jeg er arveberettighet her? 0 Siter
fresja Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Med mindre dine svigerforeldre har skrevet testamente, er det deres sønn (om din mann bare hadde en bror) som arver alt. 0 Siter
Gjest exvigerdatter Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Med mindre dine svigerforeldre har skrevet testamente, er det deres sønn (om din mann bare hadde en bror) som arver alt. Takk skal du ha for svar! Nei, noe testamente har jeg aldri hørt om. Kan aldri tenke meg at de hadde testamentert noe til meg uansett. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Kontakt skifteretten for å høre om du er berettiget til arv etter din avdøde mann. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.