Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt med symaskin og er i gang med å sy vinterpose til snuppa. Men maskina vil jo ikke akkurat dette da. Jeg har knekt nåla en gang, og den stopper opp og lager ekkel lyd og det blir kluss med trådene under. Jeg bruker nålene som følger med maskinen. Jeg syr veldig tykt stoff (dyne + stoff + fleece). Må jeg ha tynnere nål kanskje når jeg syr i så tykt stoff?????

Noen?!?!?

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai
Skrevet

På min Bernina-maskin bruker jeg en egen kraftigere fot når jeg skal sy i tykkere eller grovere stoffer. Pass også på at du har nok press på foten. Tror helst jeg ville brukt en kraftig nål, en tynnere nål vil bare brekke.

Skrevet

_Tykk_ nål er løsningen og kanskje en annen fot ja. Hør med butikken der du kjøpte maskina, kanskje er ikke motoren sterk nok til å sy så tykt rett og slett.

Gjest mandolina
Skrevet

Syr du alle tre lag stoff på en gang?

Hilsen

Skrevet

Syr du alle tre lag stoff på en gang?

Hilsen

Ja, men fant ut at dyna hadde to lag, så klipte vekk det ene laget akkurat der jeg skal sy. Har fått det til forresten. Var noe innstillinger på maskinen. Noe med undertråd-spenning eller noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...