Gå til innhold

Brudesminke!

Anbefalte innlegg

Gjest marrywhite
Skrevet

Skal gifte meg 30. oktober i år, skal være hvit brud og greier,

men for å spare penger skal jeg verken til frisør eller sminkør. Tenkte ha langt utslått hår. Så lurer jeg på hva slags sminke som passer til dette. Farge på øyeskygge?

Skrevet

*LOL*

Hvis du legger inn et bilde av deg selv, så kanskje vi kan stille opp med noen sminketips ;o)

Det handler om dine naturlige farger, ansiktsfasong, øyenfarge etc, ikke kun om antrekket.

Gjest marrywhite
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1188578297' post='3665865]

*LOL*

Hvis du legger inn et bilde av deg selv, så kanskje vi kan stille opp med noen sminketips ;o)

Det handler om dine naturlige farger, ansiktsfasong, øyenfarge etc, ikke kun om antrekket.

Jeg er mellomblond, men kler både kjølige og varme farger. Øynene er lysblågra.

Skrevet

Jeg ville nok ikke hatt helt uslått hår hvis jeg skulle vært hvit brud... (selv om det ikke var det du spurte om;)). Har du ikke en venninne som er flink med hår og som kan fikse det på en eller annen måte. Kanskje krøller og tiara (fåes kjøpt billig på f.eks. "Glitter").

Når det gjelder farger på make up, blir det umulig å si noe når vi ikke vet om du er lys, mørk, rødhåret, har blå eller brune øyne etc...

Du bør iallefall bruke en foundation som er mest mulig lik din egen hudfarge. Concealer kan være fint dersom du har litt uren hud og/eller andre ujenvnheter i huden. Kjøp også en rouge i svakt rosa? Bruk litt eyeliner helt nede i vippekanten på øyelokket (tynn, tynn strek) og mascara i brunt eller sort (avhenger av hårfargen din).

Øyeskyggen bør være i minst to farger. En helt lys base som skal dekke hele øyelokket og opp til øyenbrynene og en passende farge til selve øyelokkene (lys brun, grålig, beige e.l.).

Gjest det er gratis
Skrevet

Hvis du har tid, ta deg en runde innom noen parfymerier. Finner du en som har tid og lyst til å hjelpe deg, får du mange fine tips til hva du kan bruke, og kanskje hun vil sminke deg også, for å se hvordan det gjøres.

Det er litt tilfeldig hvem som er tilstede og om de har tid og kunnskap, så prøv noen ganger i ulike parfymerier og se om det klaffer en dag.

På dagtid en hverdag, i et av de store parfymeriene er det nok størst sjanse.

Skrevet

stikk innom et parfymeri eller bodyshop og få prøvesminke! body shop har nesten alltid gratis prøvesminking.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...