Gå til innhold

Drypp?

Gjest Engstelig kone

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig kone
Skrevet

Spør her hvor flest svarer og kanskje også mulighet for svar fra en av legene her. Mannen min kom hjem fra jobb i går og sa han ikke husket hva han hadde gjort de siste timene, spurte om det var kvelden (kl. var 15) og klarte ikke finne fram på pc'n. Han ville IKKE til lege. Jeg ringte legevakta da han hadde gått ut igjen og fikk beskjed om at han skulle ha legesjekk, men nei, det ville han ikke da jeg sa det da han kom hjem igjen. Hva tror dere?

Gjest aslak gregor
Skrevet

han bør jo helt klart komme seg til lege. det er det i hvert fall ingen tvil om.

tzatziki1365380058
Skrevet

Han MÅ til lege! Hvis han blir bra innen 24 timer, kan det være et såkalt TIA, dvs et drypp. Men det er et forvarsel om at det kan komme et slag i nær fremtid, og det MÅ han utredes for!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg tror mannen din er sta. Få han til lege!

Gjest Engstelig kone
Skrevet

Takk for svar alle sammen, dere er altså enig med meg, men gubben er jo helt umulig. Bedre i dag, men trøtt og sliten sier han.Sånt kan jo gå over etter minutter og timer så skal se alvorlig på det mener jeg. Neste gang sier han....da skal jeg gå til legen. Jeg orker jo ikke bære han ut heller da for å komme til lege. Stae mannfolk, blir helt matt jeg....og kjempenervøs. Jeg vet også godt at dette bær utredes og event. behandles og forebygges.

Dette varte et par-tre timer i går og mannen var jo helt utafor da han kom hjem og slør i blikket. Ingen andre sympomer med sjev munn, nummenhet, talevansker etc., sa han da da jeg spurte... Og tenkt det å dra ut igjen på trening når jeg ville at han skulle til sjekk, dårlig gjort for hans familie den oppførselen synes jeg. Vi er jo redde for han. Tenk så trygt det måtte være med en helsjekk, men neida, feiler ikke han noe. Sykepeleieren jeg snakket med var hyggelig og erfaren og sa han ikke burde kjøre bil heller, noe han gjorde. Ja, ja, neste gang kan det ende i rullestol og verre enn det sa jeg og da synes han bare jeg maser og er hysterisk.

Gjest Engstelig kone.
Skrevet

Jeg tror mannen din er sta. Få han til lege!

Nettopp det han er og det er ikke lett for oss pårørende skal jeg si deg. Hører hverken på meg eller "ungene" som er informert om situasjonen for synes jeg har rett til å snakke med dem om det, noe som ikke falt i smak hos mannen min da. Takk for innspill. Han får bare gå der til han stuper da, for ikke gjort noe jeg når han ikke vil selv, skal på kamp idag og han, han MÅ det sier han.

Sykepleieren sa også at han ikke måtte kjøre bil, noe han gjorde i går kveld og skal i dag, jeg tør ikke kjøre med han tror jeg, rart det?

Gjest Engstelig kone
Skrevet

Han MÅ til lege! Hvis han blir bra innen 24 timer, kan det være et såkalt TIA, dvs et drypp. Men det er et forvarsel om at det kan komme et slag i nær fremtid, og det MÅ han utredes for!

Ja, ble bedre etter få timer, men du også mener det kan ha vært et tia? Arter seg altså på den måten, ikke bare med skjev munn, nummenhet og følelsesløs i arm og ben, talevansker og forvirra? Sykepleieren på legevakta nevnte også tia med en gang. Ja, ja, får vel bare vente på event. neste da. Skikkelig irritert jeg, fordi han ikke vil til lege. Får ikke båret han avgårde heller. Rart man ikke tar kroppens signaler alvorlig og synes det villle være greit med en sjekk.Neste gang om det skjer sier han, men da sa jeg: Da kan det være for sent.

Skrevet

Ja, ble bedre etter få timer, men du også mener det kan ha vært et tia? Arter seg altså på den måten, ikke bare med skjev munn, nummenhet og følelsesløs i arm og ben, talevansker og forvirra? Sykepleieren på legevakta nevnte også tia med en gang. Ja, ja, får vel bare vente på event. neste da. Skikkelig irritert jeg, fordi han ikke vil til lege. Får ikke båret han avgårde heller. Rart man ikke tar kroppens signaler alvorlig og synes det villle være greit med en sjekk.Neste gang om det skjer sier han, men da sa jeg: Da kan det være for sent.

Dette kan absolutt være tia, han bør til lege med en gang.

Gjest Engstelig kone
Skrevet

Dette kan absolutt være tia, han bør til lege med en gang.

Lettere sagt enn gjort, men takk for innspill. Får snakke med "barna" om dem kan ta en prat med ham.

Skrevet

Herre Gud, mannfolk altså!!!!

Jeg har ingen erfaring med dette her, men tror jeg ville hørt med de her som nevner TIA. Vis han svarene du har fått og håp på at han tar til vettet!!

Skjønner godt at du blir fortvila...

Skrevet

Lettere sagt enn gjort, men takk for innspill. Får snakke med "barna" om dem kan ta en prat med ham.

Du må si han må, for dette er faktisk alvorlig. Det trenger nødvendigvis ikke å være det men de symptomene du nevner er klare tia symptomer. Han må trolig ta noen undersøkelser på sykehuset, så jeg ville forlangt at han dro til legevakten med en gang.

Skrevet

Si at nå må han slutte å være pysete. Han er tydeligvis redd for legen, men skjuler det vel bak tøffhet, men sett deg ned sammen med barna og FORLANG at han skal til lege. Dessuten må du gjemme sertifikatet og bilnøklene hans, og si at han kjører ikke før han har vært til legesjekk.

Eneste måten å få det til.

tzatziki1365380058
Skrevet

Som xbellax sier, så er dette også mulige tia-symptomer. Det er ikke noe man spøker og "venter til neste gang" med. Det er helt fullkomment idiotisk å ikke oppsøke lege nå!

Jeg hadde malt soleklare bilder for ham om hva som kan vente ham dersom han skulle få et skikkelig slag. Og deretter insistert på at han skulle gå til lege. Jeg skjønner at du har gjort det allerede, men jeg hadde ikke gitt meg på det der.

Det står jo overalt at det er kjempeviktig å oppsøke lege etter slike mulige forvarsler. Lykke til!

Skrevet

Konfisker bilnøklene hans, og ikke gi dem tilbake før han har vært til sjekk! Gjør det klinkende klart at han setter andre trafikanter i livsfare ved å sette seg i bilen!

Gjest Engstelig kone
Skrevet

Konfisker bilnøklene hans, og ikke gi dem tilbake før han har vært til sjekk! Gjør det klinkende klart at han setter andre trafikanter i livsfare ved å sette seg i bilen!

Om han føler seg i form igjen også? Mener du bilkjøring i forhold til at noe kan skje igjen og mens han kjører bil? Han virker i ok form igjen nå når det gjelder hukommelsen, men sliten og trøtt, og legebesøk: nei, kommer ikke på tale, han blir sinna når jeg nevner det så jeg har gitt opp. Tar veldig på dette. Takk for ditt innspill.

tzatziki1365380058
Skrevet

Om han føler seg i form igjen også? Mener du bilkjøring i forhold til at noe kan skje igjen og mens han kjører bil? Han virker i ok form igjen nå når det gjelder hukommelsen, men sliten og trøtt, og legebesøk: nei, kommer ikke på tale, han blir sinna når jeg nevner det så jeg har gitt opp. Tar veldig på dette. Takk for ditt innspill.

Sliten og trøtt er typiske ettervirkninger av tia - og av slag!

Enig med filiokus81 her!

Skrevet

Tenker på at et slag kan komme mens han sitter bak rattet ja. Begriper ikke at han ikke selv forstår at dette handler om mer enn hans ego!

Stå på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...