Gå til innhold

Brud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid i forveien bør en bestille time hos frisør? Tar alle frisører på seg brudeoppdrag, med sminke og håroppsats og hele greia? Hva pleier det å koste?

En trenger vel ikke møte opp i brudekjole?

Gjest Vekten87
Skrevet

pris og hva de tilbyr er forskjellig.. vill tatt en ringerunde til frisørene rundt der du bor å hørt.. spørr om de fikser håret til brud,pris og når de har ledig time. så kan du plukke ut den beste... du må nok ikke ha kjolen på deg...

Gjest Også brud snart
Skrevet

Jeg skal gifte meg om 3 uker og bestilte time hos frisøren for et par dager siden. Hun skal sette opp håret og sminke meg. Prisen er mellom 700 og 1000 kr sa hun. Prisen ville blitt høyere om jeg ønsket krøller og mye dilldall i håret. Mitt hår skal være satt opp enkelt.

thuva1365380402
Skrevet

Hvor lang tid i forveien man bør bestillte frisørtime avhenger vel litt av hvor mye den aktuelle frisøren har å gjøre. Jeg hadde aldri bestilt en time hos en helt fremmed frisør til brudepynting. Da hadde jeg brukt den frisøren jeg alltid bruker og som kjenner meg. Da jeg var brud brukte jeg min faste frisør.

Skal du ha slør må du ihvertfall ha med det til frisøren, for frisøren skal sette dette fast i håret ditt. Jeg vet at noen bruder også skifter til brudekjole hos frisøren, men jeg gjorde ikke det selv. Det gjorde jeg hjemme etter frisørtimen. Men sløret festet frisøren for meg.

Lykke til!

Hvor lang tid i forveien bør en bestille time hos frisør? Tar alle frisører på seg brudeoppdrag, med sminke og håroppsats og hele greia? Hva pleier det å koste? En trenger vel ikke møte opp i brudekjole

Skrevet

Kan man ha håret litt halvt oppsatt? ønsker noen lange lokker, gjerne med litt krøll i som henger ned og resten satt opp. Skal ikke ha slør.

Hvor lang tid pleier det å ta hos frisøren med oppsats og sminke? Greit å vite da jeg skal til fotograf rett etter og må vite når jeg kan bestille time.

Skrevet

Bestill i god tid:-) Det er ofte vanlig å ha en prøvetime på forhånd, slik at man blir enig om hvordan du ønsker å se ut og prøver ut litt forskjellige løsninger.

Trenger ikke ha på deg kjolen, men ta med et bilde av den.

Skrevet

Kan man ha håret litt halvt oppsatt? ønsker noen lange lokker, gjerne med litt krøll i som henger ned og resten satt opp. Skal ikke ha slør.

Hvor lang tid pleier det å ta hos frisøren med oppsats og sminke? Greit å vite da jeg skal til fotograf rett etter og må vite når jeg kan bestille time.

Du må ringe den aktuelle frisørsalongen og spørre for dette er det sikkert ulik praksis på vil jeg tro.

Skrevet

Spør frisøren din om dette er noe hun gjør, book i god tid, og ha også en prøvetime først.

Ikke ha på kjolen, men ha for guds skyld på deg klær som kan _kneppes_ av etterpå! ;-) Dumt å måtte trekke en t-skjorte over hodet!! ;-)

Skrevet

Jeg tok prøvetime kombinert med klipp og farge en drøy uke før selve bryllupet. Frisøren min sminket meg også, så vi snakke også litt om dette under prøvetimen, hun ba meg ta med et par leppestifter for å kunne gi meg råd om hvilken jeg kunne bruke eller om jeg evt. burde kjøpe en ny etc.

Bestill time for selve bryllupsdagen i god tid, lørdagstimene er gjerne populære og fint å kunne velge tidspunkt fritt.

Du møter ikke i brudekjolen, men har hørt om enkelte som har den med og tar den på hos frisøren etter at håret er ferdig. Selv hadde jeg ganske kort vei hjem og dro hjem og skiftet etterpå.

Skrevet

Jeg tok prøvetime kombinert med klipp og farge en drøy uke før selve bryllupet. Frisøren min sminket meg også, så vi snakke også litt om dette under prøvetimen, hun ba meg ta med et par leppestifter for å kunne gi meg råd om hvilken jeg kunne bruke eller om jeg evt. burde kjøpe en ny etc.

Bestill time for selve bryllupsdagen i god tid, lørdagstimene er gjerne populære og fint å kunne velge tidspunkt fritt.

Du møter ikke i brudekjolen, men har hørt om enkelte som har den med og tar den på hos frisøren etter at håret er ferdig. Selv hadde jeg ganske kort vei hjem og dro hjem og skiftet etterpå.

Jeg hadde også kort vei hjem, under 1 km, men ble selvsagt hentet med bil;-) Men ble på den ultrakorte turen fra frisøren og ut i bilen følte jeg meg litt komisk - med oppsatt hår og slør, og så en enkel topp med knepping foran og dongeribukse....;-)

Skrevet

Jeg hadde også kort vei hjem, under 1 km, men ble selvsagt hentet med bil;-) Men ble på den ultrakorte turen fra frisøren og ut i bilen følte jeg meg litt komisk - med oppsatt hår og slør, og så en enkel topp med knepping foran og dongeribukse....;-)

Hehe, husker selv jeg møtte en nabo i oppgangen da jeg kom hjem sminket og håroppsatt en tidlig lørdag formiddag - usikker på om han hadde fått med seg at jeg skulle gifte meg den dagen. Følte meg litt komisk :P

Skrevet

Hehe, husker selv jeg møtte en nabo i oppgangen da jeg kom hjem sminket og håroppsatt en tidlig lørdag formiddag - usikker på om han hadde fått med seg at jeg skulle gifte meg den dagen. Følte meg litt komisk :P

*he he*

Men senere på natta kom brudgommen og jeg løpende i gatene, begge i full brudeparpåkledning! ;-) Vi hadde booket hotell i meget kort avstand fra selskapslokalet, og bestemte oss derfor for å GÅ dit.

Men ettersom noen slektninger hadde prøvd å fritte oss ut om hvor vi skulle bo, fordi de ville finne på fantestreker på rommet, ble det til at vi småløp av gårde etter å ha sagt hadet til festen. Nedi gata stod det en gjeng ungdommer på vei hjem fra fest. De gjorde store øyne da de så oss! *he he*

Skrevet

*he he*

Men senere på natta kom brudgommen og jeg løpende i gatene, begge i full brudeparpåkledning! ;-) Vi hadde booket hotell i meget kort avstand fra selskapslokalet, og bestemte oss derfor for å GÅ dit.

Men ettersom noen slektninger hadde prøvd å fritte oss ut om hvor vi skulle bo, fordi de ville finne på fantestreker på rommet, ble det til at vi småløp av gårde etter å ha sagt hadet til festen. Nedi gata stod det en gjeng ungdommer på vei hjem fra fest. De gjorde store øyne da de så oss! *he he*

Hehe.

Vi lot alle tro at vi skulle bo på hotell, men vi tok taxi helt hjem i stedet. Litt deilig å våkne opp hos seg selv også, og ikke måtte sjekke ut fra et hotell. Vi skulle dessuten reise på bryllupsreise på kvelden...

Skrevet

Hehe.

Vi lot alle tro at vi skulle bo på hotell, men vi tok taxi helt hjem i stedet. Litt deilig å våkne opp hos seg selv også, og ikke måtte sjekke ut fra et hotell. Vi skulle dessuten reise på bryllupsreise på kvelden...

Vi hadde slektninger boendes på gjesterom hos oss, så det var fullstendig uaktuelt å bo hjemme;-)

Skrevet

Vi hadde slektninger boendes på gjesterom hos oss, så det var fullstendig uaktuelt å bo hjemme;-)

Hehe, skjønner jeg godt.

Skrevet

Spør frisøren din om dette er noe hun gjør, book i god tid, og ha også en prøvetime først.

Ikke ha på kjolen, men ha for guds skyld på deg klær som kan _kneppes_ av etterpå! ;-) Dumt å måtte trekke en t-skjorte over hodet!! ;-)

Må jeg betale for prøvetimen og? Hva koster den i forhold til selve "dagen"?

Skrevet

Hva skal jeg si når jeg bestiller da?

Skrevet

Må jeg betale for prøvetimen og? Hva koster den i forhold til selve "dagen"?

Ja, du må betale for prøvetimen, men den var billigere enn selve dagen. Husker ikke helt, men kanskje cirka halvparten??

Lenge siden, skjønner'u! ;-)

Men jeg var ihvertfall veldig glad for prøvetimen, for vi endret på noe etterpå, som jeg ikke var helt fornøyd med.

Jeg har senere vært til frisør et par ganger for å sette opp håret før et selskap, og da har jeg naturlig nok ikke hatt prøvetime først, så man kan jo selvsagt klare seg uten. Men det er forksjell på å dra på et annet selskap og sitt eget bryllup, synes jeg, og selv om jeg var fornøyd med festoppsatsene uten prøvetime, var denne 'fornøydheten' styrt av at jeg jo 'bare' skulle på selskap. Jeg ville ha fått tatt det om igjen hvis det var for bryllupet. Du skal tross alt ha bildene på veggen til evig tid! *he he*

Skrevet

Hva skal jeg si når jeg bestiller da?

Skjønner kanskje ikke helt spørsmålet ditt, du kan vel bare si det som det er, og spørre om hun kan pynte deg i forkant av bryllupet? Spør samtidig om det er akuelt med prøvetime og i så fall om du kan bestille time til det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...