Gå til innhold

hva skjer når,,,,

Gjest ikke spør hvorfor jeg lurer,,,

Anbefalte innlegg

Gjest ikke spør hvorfor jeg lurer,,,
Skrevet

Lurer på noe, hvis man f.eks noen ganger besvimer, og tilfeldigvis besvimte ute,, og en sykebil kom, hva skjer da? er det bare å si at man føler seg bra, og bare kan dra hjem med en gang da? eller har sykehuset rett til å tvinge noen til å være der? vet dette er et dumt spørsmål men,, Man MÅ vel ikke bli der om man ikke vil? de har vel ikke lov til å tvinge noen?

spyrothedragon
Skrevet

De kan ikke tvinge noen til å dra på sykehus med mindre de bedømmer personen til å være psykisk ustabil, i sjokk, ikke stand til å gjøre rede for seg osv.

Har aldri hørt om noen som ble tvunget til å være med når de følte seg bra, det er vel heller motsatt tror jeg, at mange tror de er friske og og blir syke igjen når ambulansen har dratt.

Gjest Vekten87
Skrevet

de kan nok ikke tvinge deg med mindre de ser tydelig at du bør være med.. men slik som du beskriver, altså besvimer. hadde dette skjedd med meg uten grunn, ville jeg latt de skjekke blodtrykk og litt småting på stedet og hvis det var fint ville jeg ikke blitt med de....

Skrevet

Er nok ingen som kan tvinge deg hvis du virker rimelig oppegående og ikke såpass utafor at personalet vurderer som for syk til ikke å bli med.

Men jeg hadde jo stusset litt på den som nektet da, det er jo lurt ta en skikkelig undersøkelse når noe sånt skjer.

Av og til må man jo bare riste i hode av enkelte.

Skrevet

Nei, kan ikke tvinge noen til å bli innlagt. Kan når som helst skrive seg selv ut på eget ansvar hvis du blir innlagt også. Men må da skrive under på at du reiser mot legens anbefaling hvis de mener du bør bli. Skjer innimellom det.

Skrevet

Du får pisse litt på dem, så lar de deg nok være igjen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...