Gå til innhold

Toppen av frekkhet

Gjest aldri mer sms konkurranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt under 2 måneder siden hørte jeg på NRK nattønske hvor det ble kjørt en konkurranse hvor man kunne vinne en eller annen rekvisita med NRK-logo. Jeg har så og si aldri deltatt eller lastet ned bilder/melodier fra sms, men pga at jeg kjedet meg den natten så tenkt jeg alikevel å sende en sms i ungens navn i håp om å vinne.

Ikke før meldingen med kodeord "NATT" var sendt så tikket det inn en haug med sms, og jeg skjønte ikke umiddelbart hva som skjedde. Jeg rakk ikke å åpne før nye meldinger ankom, men så plutselig så jeg at jeg hadde sendt til 1988, ikke 1987 som er NRK's nummer. I den første sms stod det hvordan man skulle stoppe tjensten, men før jeg hadde greid å sende "STOPP" tilbake så hadde jeg mottatt 10 meldinger(ymse kåte mennekser som ønsket kontakt osv), à kroner 10,-, dvs at jeg svidde av 100 spenn på en liten tastefeil.

Dette kaller jeg toppen av frekkhet!! Selskapet som driver 1988 har garantert lagt opp til å bruke kodeordet "NATT" bevisst, i håp om at flere enn meg taster feil på mobilen.

Er det andre som har vært borte i lignende og som har forsøkt å gjøre noe med deg? Jeg vurderer å ta dette til forbrukerrådet for å få tilbake pengene. Jeg blåser i grunn i de 100 kronene, men for meg så handler dette mye mer om prinsipper! Hadde jeg ikke hatt på lyd på mobilen den natten kunne det blitt en kostbare affære hvis jeg hadde mottatt 67 sånne meldinger(fikk en sms hvor det stod at min sms var sendt til så mange mennesker).

Skrevet

Synes du det var så frekt? Det var jo du selv som tastet feil. Du kommer neppe noen som helst vei med å klage.

Skrevet

Synes du det var så frekt? Det var jo du selv som tastet feil. Du kommer neppe noen som helst vei med å klage.

Vel, når man velger å bruke samme kodeord "NATT" som NRK har på sine nattsendinger på en tjeneste for erotiske tjenester/sexpartnersøk, så mener jeg det er frekt. De kunne ha kalt kodeordet sitt alt annet...

Gjest kvinne 46
Skrevet

Eg har ikkje gjort slik sjølv, men i helga har eg irritert meg over at telefonen har blitt tappa. Trur det er jentungen som har vore inne på noko Habbogreier på nettet. Ho har brukt minst 300 kr på møbler i Habbohuset :-( Stesonen har også blitt tappa gjennom eit abbonement han ikkje greier å stoppe.

Skrevet

Eg har ikkje gjort slik sjølv, men i helga har eg irritert meg over at telefonen har blitt tappa. Trur det er jentungen som har vore inne på noko Habbogreier på nettet. Ho har brukt minst 300 kr på møbler i Habbohuset :-( Stesonen har også blitt tappa gjennom eit abbonement han ikkje greier å stoppe.

SMS-abonnementer skal normalt kunne avsluttes ved å sende STOPP til det aktuelle nummeret. Men det har han sikkert forsøkt.

Skrevet

Vel, når man velger å bruke samme kodeord "NATT" som NRK har på sine nattsendinger på en tjeneste for erotiske tjenester/sexpartnersøk, så mener jeg det er frekt. De kunne ha kalt kodeordet sitt alt annet...

Valget av kodeord var selvfølgelig ikke tilfeldig, men alikevel hviler ansvaret for å taste riktig nummer ene og alene på deg.

Gjest kvinne 46
Skrevet

SMS-abonnementer skal normalt kunne avsluttes ved å sende STOPP til det aktuelle nummeret. Men det har han sikkert forsøkt.

Han hadde visst prøv det. Mora ville ringe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...