pllitz Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Vi skal flytte til nabokommunen og minstejenta har nettopp begynt i 8 klasse på ungdomsskolen. Hun nekter å bytte skole, vil fortsette der hun går nå. Det er ikke langt avgårde vi skal flytte så det skal nok gå greit, men jeg skulle prøve å sjekke opp på internett om hva vi trenger å gjøre i den forbindelse. Må vi søke om det på noe vis? Finner ingenting som står om dette, begynner å få litt angst her, har jo lovet henne at dette skulle fikses så lett så ingenting..... Noen som vet hvem-hva-hvor??? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Dere må i alle fall avklare det med skolekontoret i kommunen dere flytta fra. Det er ikke selvsagt at en elev skal fortsette på samme skole når hun har flytta til ny kommune. Men det ordner seg helt sikkert. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 Jeg tror du kan søke skolekontoret i den kommunen dere flytter fra om jenta kan fortsette å gå på skole der. Ved særskilte grunner (som sikkert bare går på skjønn) er det mulig å gå på skole i enn annen kommune enn bostedskommunen. Jeg har bekjente som søkte om at deres barn skulle få begynne i 1. klasse i nabokommunen sin, fordi de hadde planer om å flytte dit innen et par år - det gikk fint i det tilfellet:-) 0 Siter
Sofline Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 Jeg gikk på skole med noen som ikke sognet til den skolen. Det bør ikke være så vanskelig. 0 Siter
Gjest Pa Ma 2 Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 Her i kommunen har vi ikke noe skolekontor, men må henvende oss direkte til den skolen barnet skal gå på. I ditt tilfelle blir det skolen der hun allerede går. Så må dere søke, men tror det ikke er lov for skolen å svare nei. Hørte noe om dette nettopp, at dersom man ønsker å bytte skole osv skal det være vedtatt at dette skal være opp til foreldrene å bestemme. Skolen har lite de skulle si. Så snakk med rektor. Sikker på at det ordner seg;-) Lykke til 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.