Gå til innhold

Vann fra sluket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, du skal ikke øse ut vannet, men løsne all dritten som henger fast i dekslet til sluket og gjerne kjenne med hånda litt nedover for sikkerhets skyld.

Det var ikke noe særlig vann der. Er vel bare der når maskiner er i gang og når vi dusjer. Jeg gjorde som du sa: stakk hånda nedi og tok opp ting. Det var veldig mye der, spesielt et stykke nede. Satte på en maskinvask etterpå, og voila: intet vann fra sluket. Da vet man det til neste gang :D Takk for all hjelp!

Skrevet

Så det går bra med plumbo? Er sånn sluk som det er en del vann i fra før, så jeg visste ikke helt. Får vel prøve meg.

Det pleier jeg å bruke i alle fall.

Skrevet

Så det går bra med plumbo? Er sånn sluk som det er en del vann i fra før, så jeg visste ikke helt. Får vel prøve meg.

Jeg bruker aldri plumbo! Bruker du det feil så ender du med en sementhard klump.... Les i alle fall ekstremt grundig på pakken før du bruker det. Jeg bruker bare Mr Muscle avløpsåpner, oransje flaske som fås i dagligvaren. Hell halvparten av flaskens innhold i sluket, la det stå en halvtime og tøm så på kokende vann, jeg bruker 1 full vannkoker og det funker så det suser!

Skrevet

Tradisjonell Plumbo gjør vondt verre ifølge rørleggernaboen min. Flytende PLumbo er ok. Eller sånn Mr Muscle avløpsåpner.

Skrevet

Nå blir jeg litt usikker på om det er plumbo jeg bruker, siden andre her sier det ikke er bra. Jeg bor i Danmark, og ordet plumbo eksisterer så vidt jeg vet ikke her. Det står bare avløpsrens på flasken.

Skrevet

Nå blir jeg litt usikker på om det er plumbo jeg bruker, siden andre her sier det ikke er bra. Jeg bor i Danmark, og ordet plumbo eksisterer så vidt jeg vet ikke her. Det står bare avløpsrens på flasken.

Så lenge det er flytende utgave, er det visstnok ok. :)

Skrevet

Nja, tja, kanskje du kan prøve å overbevise han om at dette er mannfolkjobb. Hos oss er det oss begge som tar drittjobben, men er jeg hjemme, så blir det meg.

Jeg gjør ikke så veldig mye ut av det, selv om det ikke er noen koselig jobb. Det er jo ikke farlig det som er der nede, bare en ekkel gugge.

Betaler du godt tar jeg jobben:-)

Når samboeren min nærmest kaster opp av det, er det definitivt mer enn bare ekkel gugge....

Skrevet

Så lenge det er flytende utgave, er det visstnok ok. :)

Så plumbo er med andre ord ikke flytende?

Skrevet

Så plumbo er med andre ord ikke flytende?

Plumbo finnes i alle fall i pulverform som du skal holde deg laaaangt unna! Ifølge Flyfly finnes det også en flytende utgave som tydeligvis er helt i orden.

Skrevet

Plumbo finnes i alle fall i pulverform som du skal holde deg laaaangt unna! Ifølge Flyfly finnes det også en flytende utgave som tydeligvis er helt i orden.

Det er i hvert fall flytende det jeg bruker. Jeg har ikke opplevd at det har gjort vondt verre.

Skrevet

Det er i hvert fall flytende det jeg bruker. Jeg har ikke opplevd at det har gjort vondt verre.

Når det gjelder pulveret var det ekstremt viktig hvilken rekkefølge du blandet vann og pulver og hvilken temp det var på vannet (tror jeg) og hva det nå var - bommet du så kunne du i verste fall ende opp med noe som lignet en klump størknet sement i vannrøret....

Skrevet

Når det gjelder pulveret var det ekstremt viktig hvilken rekkefølge du blandet vann og pulver og hvilken temp det var på vannet (tror jeg) og hva det nå var - bommet du så kunne du i verste fall ende opp med noe som lignet en klump størknet sement i vannrøret....

Tja, det høres utvilsomt ikke ut som en ønskelig situasjon.

Skrevet

blir vel mest meg her, og helledussan!!!! jeg tviler på at det har vært rengjort noe særlig siden vi flytte inn for to år siden. URK!!!!!! *gyse* jeg skal sende bilde til mannen og si : kom og lukt! nydelig! " så får han mekke maten i dag ass...

Det er ingen koselig gugge dette, men det må gjøres av og til. Er det minst to år siden så må du nok snart trå til:-)

Men jeg synes ikke det er såååå jævlig ille, selv om det ikke er noen koselig jobb.

Skrevet

Når samboeren min nærmest kaster opp av det, er det definitivt mer enn bare ekkel gugge....

Hehe, sant det, koselig er det ikke, men det er ikke såååå jævlig ille da, tross alt. Det er fort gjort også.

Skrevet

Hehe, sant det, koselig er det ikke, men det er ikke såååå jævlig ille da, tross alt. Det er fort gjort også.

Mulig jeg ikke er "kvinnelig nok", men så jævlig er det tross alt ikke da. Det er bare å ta på seg gummihansker (noe jeg ikke gjør) og hive gugga i en pose.

Fikk nå visse flashbacks til skoletiden og hylende jenter (i slutten av tenårene!!) da det viste seg å være et par små svarte "kuler" i saueulla vi skulle karde eller da vi skulle gjøre opp torsk på skolekjøkkenet. *Himler med øynene* Og gjett hvem som tok på seg oppgaven med å knuse grisehodet med øks da vi skulle lage sylte på skolekjøkkenet? *Hehe*

Skrevet

Mulig jeg ikke er "kvinnelig nok", men så jævlig er det tross alt ikke da. Det er bare å ta på seg gummihansker (noe jeg ikke gjør) og hive gugga i en pose.

Fikk nå visse flashbacks til skoletiden og hylende jenter (i slutten av tenårene!!) da det viste seg å være et par små svarte "kuler" i saueulla vi skulle karde eller da vi skulle gjøre opp torsk på skolekjøkkenet. *Himler med øynene* Og gjett hvem som tok på seg oppgaven med å knuse grisehodet med øks da vi skulle lage sylte på skolekjøkkenet? *Hehe*

Enig i det, jeg synes heller ikke at gugga er så jævlig at det ikke er mulig å ta det, selv om det ikke er noen koselig jobb.

Men vi har alltid visst at du er ei grisejente da, hehe.

Skrevet

Det er ingen koselig gugge dette, men det må gjøres av og til. Er det minst to år siden så må du nok snart trå til:-)

Men jeg synes ikke det er såååå jævlig ille, selv om det ikke er noen koselig jobb.

var mest sjokket over stanken, tror jeg. og jeg gjorde det helt feil. jeg slang ting i en bøtte, ikke i en pose, og dermed ble stanken og synet ved meg litt for lenge enn nødvendig :P men men. sånt må gjøres. akkurat som da vi dro ut masse hår fra vaskemaskinen (røytende katter gjør sitt), bortsett fra stanken. ;p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...