Gjest Midtbanespilleren Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Dame, 38 år, fotballspiller. Fikk akutte smerter på baksiden av høyre legg, 42 minutter ut i første omgang. Hadde gjort mange løp, tatt en del frispark og i det hele tatt vært mye involvert i taklinger og spill. Jeg har hatt krampe i mange kamper, og dette var defintivit ikke noe som lignet på det. På legevakten fikk jeg beskjed om at jeg hadde fåt en rift i akilles, og at jeg måtte holde meg i ro i 6-8 uker...Etter 1 uke har jeg fremdeles problemer med å tråkke på foten, spesielt å sette hælen i bakken, men smerten sitter høyt oppe i selve leggmuskelen. Rimer det med skade i akilles? Eller kan det være en annen skade enn først antatt? Muskelen er hard og jeg hovner opp i foten når jeg har vært i bevegelse en hel dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Samtidig med riften i selve senen har det sansynligvis blitt en avrivning av muskelfibre i leggen også. Det tar 4-5 uker før dette fungerer bra igjen. Inntil så skjer bedriv alternativ trening, dvs. trening som ikke belaster det skadde benet. Driv også med lette tøyningsøvelser av leggen. Ellers har det lett for å bli problemer med kort muskulatur i fremtiden. Er man i tvil om skaden, kan det være aktuelt med ultralyd undersøkelse på en rtg. avdeling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.