Gå til innhold

Kan dere gi meg et dytt? Klarer ikke ned i vekt.

Gjest helle dussen

Anbefalte innlegg

Gjest helle dussen

Hei dere,

Nå har jeg prøvd i tre uker uten resultat. Prøver spise etter Grete Roede - modellen, og teller kalorier.

Kan fint stappe i meg litt fet mat eller f.eks en del karbohydrater, så lenge jeg ikke overstiger mine 1500 kalorier pr dag. Er 170 høy og veier 82 kilo. Min trivselsvekt er 10 kg ned. HVORDAN skal jeg få dette til? Sitter her og gråter for jeg fikser det bare ikke,...MÅ ha sjokoladen min om lørdagen også, men tilogmed den dagen holder jeg meg innenfor de 1500 kaloriene.

Hva kan jeg gjøre annerledes? Er så lei meg, klærne passer ikke lenger. Gått opp de 10 kiloene pga giftet meg og mye kos, samt at jeg har hatt det svært stressende på jobb og lett å ty til en kvikklunsj innimellom.

Orker ikke pulverkur. Noen råd? Trener forresten spinning to dager i uken, men neida... Sukk...er så lei meg,jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du faktisk du spiser for lite. Du er ganske lang og når jeg tok utgangspunkt i at du er ca. 25 år så fant jeg ut at du trenger ca. 2240 kcal om dagen om du trener 1-3 ganger i uka. Du har muligens lagt deg så lavt i kaloriinntak at kroppen din går på sparebluss o gnekter å kvitte seg med noe som helst.

Hva om du legger deg på rundt 1800 kcal en stund og ser hvordan det går?

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du faktisk du spiser for lite. Du er ganske lang og når jeg tok utgangspunkt i at du er ca. 25 år så fant jeg ut at du trenger ca. 2240 kcal om dagen om du trener 1-3 ganger i uka. Du har muligens lagt deg så lavt i kaloriinntak at kroppen din går på sparebluss o gnekter å kvitte seg med noe som helst.

Hva om du legger deg på rundt 1800 kcal en stund og ser hvordan det går?

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55

Denne var ny for meg :-)

Fant ut at jeg trenger 1916 kcal, men det sto ikke noe om hvor mye under dette jeg bør legge meg for å oppnå et fornuftig vekttap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var ny for meg :-)

Fant ut at jeg trenger 1916 kcal, men det sto ikke noe om hvor mye under dette jeg bør legge meg for å oppnå et fornuftig vekttap?

3-500 kcal under sies det, men ikke mindre enn 1300 daglig. Men dersom ditt dagsnivå ligger på 2250 så er vel ca. 1800 fornuftig å prøve på vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du ofte nok? Drikker du nok vann? Hvis ikke, så prøv det. Du kan også forsøke med mye grønn te. Det har fått fart på sakene her. Jeg har også tro på å ikke spise de siste to-tre timene før jeg legger meg. Men folk er forskjellige. Noen har også utbytte av å kutte ned på karbohydratene. Jeg tror også som Lillemus at du kan øke kaloriene. Prøv med 1600 og øk forsiktig. Det kan også være lurt å variere kaloriinntaket. Det er gjennomsnittet som teller. Du kan godt spise 1700 kalorier en dag og 1400 en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du kanskje har insulinresistens? Da har du så høyt nivå av insulin i blodet at kroppen din har en dårlig fettforbrenning. Dersom du har de fleste kiloene plassert rundt livet, eller har et større magemål enn 88 cm. sier man gjerne at det indikerer insulinresistens. Da bør man kutte ned på karbohydratene istedenfor kaloriene. Spiser du sukker, brød, poteter, ris og pasta nå vil du da ikke gå ned, selv om du holder deg innenfor 1500 kalorier.

Har en kollega som var ca 25 kilo overvektig, mest rundt livet. Hun spiste lite mat, lite fett, men gikk ikke ned et gram. Hun gikk til legen og fikk vite at hun hadde høyt insulinnivå, og begynte å kutte ut karbohydratene. Hun har nå gått ned 10 kg på 2 måneder, alle rundt livet, og er superførnøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se innlegget mitt her, som jeg skrev til tråd over. http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3672884

Om du har mulighet til å gå på et librakurs eller ikke vil jeg absolutt anbefale å iallefall følge opplegget. Det kan virke som om forbrenningen din trenger å puffes i gang, og da har det veldig mye å si hvor ofte man spiser og hvilke sammensetninger det er i hvert måltid.

Dette anbefales av Libra (bare hovedprinsippene), kan være verdt et forsøk:

Fem mindre måltider om dagen, 3-4 timers mellomrom. (Holder blodsukker og forbrenning jevnt + mindre sult og dermed mindre sjanse for utskeielser)

Både karbohydrater og protein i hvert måltid. (For å forbrenne fett må man tilføre fett eller protein. Karbo har sin egen forbrenning. Setter altså ikke igang fettforbrenningen om morgenen hvis man bare spiser brød med syltetøy f.eks)

Fiber foran hvert måltid. (Vi trenger utrolig mye mer fiber enn vi får gjennom vår raffinerte kost. Gir metthetsfølelse, bedrer fordøyelsen og minsker insulinproduksjonen)

Masse vann. (Kan lett hope seg opp i kroppen hvis man ikke gir stadig ny tilgang. Viktig for alle kjemiske prosesser, og nedbryting)

Sist men ikke minst; det er lov, og anbefalt, å skeie ut iblandt! Nyt sjokoladen din om lørdagen du :)

Det har hjulpet meg masse å gå på dette kurset, men jeg vet også om flere som følger hovedprinsippene og klarer seg fint på egenhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...