Gå til innhold

Hva synes dere om dette opplegget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørtes grusomt ut. Prøv heller "hemmelig venn", da får man i allefall gaver.

Skrevet

Og det er flott. Men ting kan forandre seg.

I neste måned, når fru Hansen runder 62 og går av med avtalefestet pensjon for å være mere sammen med barnebarna og pleie den vonde ryggen sin, kan det dukke opp en uspiselig verdenmester som raskt innynder seg hos sjefen og som alle andre får i vrangstrupen. Da får arbeidsmiljøet seg en knekk, og du kan få nytte av å gå i tenkeboksen og prøve å fokusere på hennes positive sider.

Og den uspiselige verdensmesteren blir mer spiselig om jeg ramser opp 3 positive ting om henne?

Sorry, jeg tror ikke dette har noe for seg. Får håpe jeg tar feil:)

Skrevet

Dette med å tvinges til å si noe positivt om noen minner meg på en gammel stripe i Billy:

Sjanten sier at Billy er bare negativ om alt og alle, og at han skal vedde på at Billy ikke engang klarer å si noe positivt om seg selv engang.

Billy går etter dette leeeenge rundt og tenker seg om, før han pusser tennene grundig. Så går han tilbake til sjanten og sier: "Jeg har ikke dårlig ånde!" ;-)

Forhåpentligvis har dine kollegere adskillig lettere for å finne noe godt å si om deg enn som så;-)

He he, forhåpentligvis:)

Skrevet

Neeei, men vi har medarbeidertilfredshetsundersøkelse på internett vert år!

Og etterpå har vi medarbeidertilfredshetsundersøkelsesevalueringsmøte!

Det morsomste med hele medarbeidertilfredshetsundersøkelsesoppsummeringen er de laaaange ordene man kan lage :-))

Skrevet

Tuller du? Vi fleipet litt med i dag og sa at det blir vel det neste:)

Vi har et veldig godt arbeidsmiljø på jobben min. Det har jeg alltid ment, men nå begynner det å gå litt over stokk og stein her. Vi er da ikke barnehageunger:)

Det med karakterer er helt sant. Jeg tror ikke sjefene likte det noe særlig. Vi er en del av et internasjonalt konsern, og var ordre fra høyeste hold. Vet ikke helt hva de brukte eller skal bruke karakterene til, men de skulle visstnok arkiveres på personalavdelingen.

Jeg hadde en sjef som jeg kjente dårlig. Jeg så lite til ham, da vi satt ganske langt fra hverandre. Jeg spurte han sjelden om noe, og han ba meg nesten aldri om gjøre noe. Han var alltid opptatt med oppgavene noen av mine kolleger hjalp ham med.

Skrevet

Det morsomste med hele medarbeidertilfredshetsundersøkelsesoppsummeringen er de laaaange ordene man kan lage :-))

Artig :-)

Noe for elevene på 1. trinn som skal lære om stavelser og klappe dem - konkurranse om å finne de lengste ordene ;.)

*kommer fra foreldremøte*

Skrevet

Og den uspiselige verdensmesteren blir mer spiselig om jeg ramser opp 3 positive ting om henne?

Sorry, jeg tror ikke dette har noe for seg. Får håpe jeg tar feil:)

Ja, forutsatt at du tenker deg godt om og virkelig prøver å fokusere på det positive ved henne, ikke bare "ramser opp" tre ting. Og kanskje hun i virkeligheten er bare usikker, at det bedrevitende vesenet er et panser hun omgir seg med for å dekke over prestasjonsangst og unngå diskusjoner - som ville avsløre hvor usikker og nervøs hun er.

Jeg forstår det dithen at du jobber med få kolleger rundt deg. Det er hyggelig, men desto verre hvis det oppstår alvorlige konflikter, intriger og baksnakking - fordi alt blir så tett, og det er nær sagt umlig å la være å snakke med hverandre på en liten arbeidsplass. Derfor bør dere være bevisst på at dere også tenker forebyggende tiltak i forhold til arbeidsmiljøet.

Jeg skjønner at du synes disse spørsmålene er litt tullete, som en "passer vi sammen"-test i et ukeblad, men prøv å fokusere på de gode intensjonene som ligger bak.

Skrevet

Som klippet ut av kryssordet i Dagbladets lørdagsmagasin!

Jeg leste om et artig eksempel fra dette kryssordet, der "Lier" ble statsministerhjemkommune. (Jagland, tror jeg).

Skrevet

Jeg er heller ikke særlig glad i "gruppearbeid", jeg syns jeg får lite utbytte av det. Gruppearbeid er visst veldig "riktig" akkurat nå, av en eller annen grunn.

Hehe!

Når jeg hører ordet "gruppearbeid" ser jeg for meg en hel vegg med bilder av Rigoberta Menchu og tekst om hennes nobelprisvinnende arbeid i Guatemala. Veggavis og gruppearbeid gikk visst for det samme da jeg gikk på skolen. :o)

Assosiasjoner er morsomme greier, gitt.

Skrevet

*he he* De er sikkert inspirert av overbuljongterningpakkmesterassistent! ;-)

Skrevet

Som klippet ut av kryssordet i Dagbladets lørdagsmagasin!

Jeg leste om et artig eksempel fra dette kryssordet, der "Lier" ble statsministerhjemkommune. (Jagland, tror jeg).

Ja, Jagland bor i Lier.

Jeg løser kryssordet i Dagbladet altfor sjelden, slik at jeg merker at jeg ikker er 'vant til' akkurat den kryssordforfatteren.

Skrevet

Ja, forutsatt at du tenker deg godt om og virkelig prøver å fokusere på det positive ved henne, ikke bare "ramser opp" tre ting. Og kanskje hun i virkeligheten er bare usikker, at det bedrevitende vesenet er et panser hun omgir seg med for å dekke over prestasjonsangst og unngå diskusjoner - som ville avsløre hvor usikker og nervøs hun er.

Jeg forstår det dithen at du jobber med få kolleger rundt deg. Det er hyggelig, men desto verre hvis det oppstår alvorlige konflikter, intriger og baksnakking - fordi alt blir så tett, og det er nær sagt umlig å la være å snakke med hverandre på en liten arbeidsplass. Derfor bør dere være bevisst på at dere også tenker forebyggende tiltak i forhold til arbeidsmiljøet.

Jeg skjønner at du synes disse spørsmålene er litt tullete, som en "passer vi sammen"-test i et ukeblad, men prøv å fokusere på de gode intensjonene som ligger bak.

Jeg forstår at det er godt ment dette her. Nå er det imidlertid mange som ikke leverer (meg innkludert) "Alle" bare ler av det. Til og med verneombudet;)

Selv om påfunnet er godt ment, er det meningsløst og skulle hoste opp positive ting om folk man bare er på hils med, for ikke å snakke om de man ikke vet hvem er:)

Ellers har vi snakket om våre positive sider her på "vårt" kontor. Vi tok det heller muntlig vi:)

At noen kan ha dårlige dager av oss også, er vi klar over, uten at vi gjør noe stort nummer ut av det. Vi har jobbet sammen i mange år. Vi kjenner hverandre såpass godt nå.

Jeg er forrsten den siste som begynte av oss og som tok over etter den førtidspensjonerte. Men så er jeg ikke verdensmester heller da;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...