Gjest Fotballfeiten Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg er 30 år, og legen mener jeg har Schlatters. Ifølge nettsidene jeg finner, er dette noe som vanligvis rammer ungdom fra 12 til 16 år. Det står også at man vokser dette av seg, men jeg regner ikke med å vokse så mye lengre - i hvert fall ikke oppover.. Jeg har allerede hatt verk i nesten 5 måneder. Har noe noen gode tips til meg? Blir jeg bra igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Husker jeg fikk schlatters når jeg var ca 11 år. Hadde smerter i et par år husker jeg. Nå er jeg passert 40. Kulen er såklart der ennå, og det hender fortsatt at den vond, men nå sjelden og ikke i lange perioder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Du har nok rett. Schlatters sykdommer har med "løse" vekstsoner i oppveksten å gjøre. Dette høres mer ut som en overbelastnings-betennelse eller inflamasjon å gjøre. Ofte kalt "jumpers knee". Rådfør deg med en erfaren fysioterapeut om behandling og alterantiv trening som ikke belaster det vonde området. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.