Gå til innhold

Måltidserstatning

alikebaba

Anbefalte innlegg

Er det greit og bruke måltidserstattere, som noka dietten eller andre hver dag, med bare et vanlig måltid per dag? Jeg trener, og er langt fra overvektig, men synes at det er ganske plagsomt, irriterende og tidkrevende og måtte spise mat hele tiden og ville foretrukket og spise kun et måltid per dag, middag med kjøtt og grønnsaker. Jeg leste i et blad at dette var et bra kosthold for en travel hverdag, men er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

håper ikke du mente at du bare skulle spise en gang per dag...?

men hvis du spiser sånne dietter istedet for andre måltider så går det vel greit så lenge du får i deg nok!!!

du burde vel spise 2000 kal om dagen hvis du trener mye og ikke skal ned i vekt... eller??

er ikke helt sikker!

men, jeg ville spurt en lege for sikkerhets skyld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei alikebaba

Jeg vil ikke anbefale at du erstatter måltider med diverse måltidserstatninger. I tilfelle du vil gjøre det må du sikre at erstatningene er fullverdige slik at du får dekket behovet for alle næringsstoffer og energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...