Gjest JonFix Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hei! Mann 42 år, godt trent, løper bl.a. orientering. Allergiker i barneårene. Har de siste årene hatt tiltagende problemermed slim i luftveiene i sommersesongen, men ellers ingen store allergiplager. Slimet vil verken "opp" eller "ned", jeg hoster/harker mye, men det hjelper ikke stort. Også tidvis hes og tidvis en dyp "vibrato" stemme. Ved hard fysisk belastning øker slim-mengden. Har vært hos ØNH-spesialist, som mener det er kronisk luftveisirritasjon, ikke astma. Har fått Mykomust og "kur" med 1 kortisonsprøyte i måneden i 5 mnd. Det hjelper kanskje litt, men tar ikke slimet. ØNH-legen mente jeg måtte kutte trening en periode, men har lest andre steder at bruk av luftveiene er viktig for folk med slike symptomer. Trening/fysisk aktivitet er en viktig del av livet mitt, og jeg ønsker ikke å kutte det ut. Så mine spørsmål er: 1. Er du enig i "diagnosen" til ØNH-legen? 2. FInnes det annen medisiner/tiltak som kan fjerne slimet? 3. Er hard trening uklokt så lenge irritasjonen er der? Mvh Jon 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.