Gå til innhold

Trening med kroniske luftveisproblemer

Gjest JonFix

Anbefalte innlegg

Hei! Mann 42 år, godt trent, løper bl.a. orientering. Allergiker i barneårene. Har de siste årene hatt tiltagende problemermed slim i luftveiene i sommersesongen, men ellers ingen store allergiplager. Slimet vil verken "opp" eller "ned", jeg hoster/harker mye, men det hjelper ikke stort. Også tidvis hes og tidvis en dyp "vibrato" stemme. Ved hard fysisk belastning øker slim-mengden. Har vært hos ØNH-spesialist, som mener det er kronisk luftveisirritasjon, ikke astma. Har fått Mykomust og "kur" med 1 kortisonsprøyte i måneden i 5 mnd. Det hjelper kanskje litt, men tar ikke slimet. ØNH-legen mente jeg måtte kutte trening en periode, men har lest andre steder at bruk av luftveiene er viktig for folk med slike symptomer. Trening/fysisk aktivitet er en viktig del av livet mitt, og jeg ønsker ikke å kutte det ut. Så mine spørsmål er: 1. Er du enig i "diagnosen" til ØNH-legen? 2. FInnes det annen medisiner/tiltak som kan fjerne slimet? 3. Er hard trening uklokt så lenge irritasjonen er der? Mvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...