Gå til innhold

Ta med 7-åring på joggetur?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Snuppa på 7 år er egentlig veldig bedagelig, men hun har fryktelig lyst til å bli med meg på joggetur i skogen. Er det forsvarlig å ta henne med tro? Hun vil jo selvfølgelig bestemme tempo og lengde, det vil uansett ikke bli langt og lenge!, men kan det føre til skader av noen art sånn at jeg bør la være?

Ser for meg at det hadde vært en koselig mor-datter aktivitet sånn innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh, det tenkte jeg på her om dagen... Hadde fått lurt med meg guttungen på seks ut i skogen, og angret på at jeg ikke hadde skiftet til joggetøy. Han hoppet og spratt jo foran meg mesteparten av tiden, han skulle løpe "om kamp", og leke flygende roboter og romskip og hoppe fra stein til stein så jeg ble god å varm av å holde følge.

Tenkte at jeg skulle ta på meg treningstøyet neste gang og kalle det en lett treningstur, og så lenge han bestemmer farta (det blir jo en av-og-på-tur, det ene øyeblikket løper man full fart, neste stopper man og ser på noe spennende, så blir det litt jogging osv) kan jeg ikke se for meg at det er skadelig. Det blir jo faktisk ennå mer på hans premisser når han kan få med seg mor i løperaptusene, istedet for at han løper foran og kommer tilbake. Han syns det var stas at jeg ville være med å løpe. Man må jo passe på litt at de rasjonerer litt med kreftene da, så man ikke må bære dem videre når man har kommet halvveis fordi de har vært så ivrige ;-)

Hvis man drar ut på _joggetur_ med det mål å jogge hele ruta si, og presser ungene til å springe derimot, men det er det vel ingen som gjør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, det tenkte jeg på her om dagen... Hadde fått lurt med meg guttungen på seks ut i skogen, og angret på at jeg ikke hadde skiftet til joggetøy. Han hoppet og spratt jo foran meg mesteparten av tiden, han skulle løpe "om kamp", og leke flygende roboter og romskip og hoppe fra stein til stein så jeg ble god å varm av å holde følge.

Tenkte at jeg skulle ta på meg treningstøyet neste gang og kalle det en lett treningstur, og så lenge han bestemmer farta (det blir jo en av-og-på-tur, det ene øyeblikket løper man full fart, neste stopper man og ser på noe spennende, så blir det litt jogging osv) kan jeg ikke se for meg at det er skadelig. Det blir jo faktisk ennå mer på hans premisser når han kan få med seg mor i løperaptusene, istedet for at han løper foran og kommer tilbake. Han syns det var stas at jeg ville være med å løpe. Man må jo passe på litt at de rasjonerer litt med kreftene da, så man ikke må bære dem videre når man har kommet halvveis fordi de har vært så ivrige ;-)

Hvis man drar ut på _joggetur_ med det mål å jogge hele ruta si, og presser ungene til å springe derimot, men det er det vel ingen som gjør :-)

Huffda, så nå at du har postet på trening og idrettsmedisinforum... jeg er jo ikke akkurat kvalifisert idrettsmedisiner da *rødmer* Jeg trodde i farta at jeg var inne på småbarnsforumet he he. Jaja, jeg tenkte i hvertfall på det samme her om dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis man drar ut på _joggetur_ med det mål å jogge hele ruta si, og presser ungene til å springe derimot, men det er det vel ingen som gjør :-)''

*Hehe* Ingen fare! Snuppa selv sier at det ser så morsomt ut å jogge i skogen og har flere ganger spurt om å få være med så det spørs om vi skal prøve å få til det av og til tenker jeg. :o) Som du sier så løper de jo rundt omkring store deler av tiden uansett!

Vi var i skogen i går, ungene og jeg, og vi lekte oss bl.a. med å se om vi klarte å hoppe over dammer som var på tvers over stien og sånt - kjempegøy for oss alle tre! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, så nå at du har postet på trening og idrettsmedisinforum... jeg er jo ikke akkurat kvalifisert idrettsmedisiner da *rødmer* Jeg trodde i farta at jeg var inne på småbarnsforumet he he. Jaja, jeg tenkte i hvertfall på det samme her om dagen :-)

Spiller ingen rolle - glad du gadd svare uansett jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt med seksåringen min - han har riktignok syklet, mens jeg har jogget på skogsvei. Knallsuksess! Men bare et tidsspørsmål før han synes jeg henger for mye etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann var ofte med mamma'n sin på joggetur i helger og ferier da han var liten.

Hun forteller stadig en episode da han var 7-8 år, og først ikke ville stå opp, men så plutselig kom halsende oppp bakken etter henne og ville være med likevel.

Prøv da vel, kanskje du har funnet en ny treningskamerat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Strålende Lillemus. Ta med godt drikke og la lillefrøkna bestemme farten. Blir det hyggelig og ikke for slitsomt (for henne) vil hun sikkert ha repetisjons-turer også- Varier stednene og lengden på turen !! Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...