Gå til innhold

Bytte ut sellerirot med hva?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Har lyst til å prøve å lage linsekaker, men det skal være sellerirot i dem og det er jeg ikke så begeistret for. Noen forslag til hva jeg kan bytte den ut med? Dt skal være gulrot også så det er ikke noe alternativ. Poteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med stangselleri? Men det blir kanskje samme smaken? Poteter går sikkert bra det, men det kan jo hende at du bare kan kutte ut hele persillerota også. Tror ikke det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med stangselleri? Men det blir kanskje samme smaken? Poteter går sikkert bra det, men det kan jo hende at du bare kan kutte ut hele persillerota også. Tror ikke det gjør noe.

Det var ganske mye sellerirot i oppskrifta så det vil vel bli ganske vanskelig å få dem til å henge sammen om jeg bare dropper den tror jeg. Får vel bare prøve meg litt frem. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter går sikkert bra, du kan muligens også blande i moset blomkål. . Det kan smake godt å ha i tomatpure eller tomat på boks, også gir svisker god smak;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sellerirot er jo en smakssetter og har en karaktiteristisk smak, og å bytte dem med poteter høres litt kjedelig ut. Poteter består jo også mye av stivelse, som vil endre rettens karakter. Hva med persillerot, eller blir det for likt sellerirot? Ville ellers satset på andre rotgrønnsaker som nepe, kålrot og evt. gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poteter går sikkert bra, du kan muligens også blande i moset blomkål. . Det kan smake godt å ha i tomatpure eller tomat på boks, også gir svisker god smak;.)

Se her ja - her strømmer forslagene inn! Både kålrot, poteter og most blomkål er jo knallgode forslag! :o) Takker og takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja - her strømmer forslagene inn! Både kålrot, poteter og most blomkål er jo knallgode forslag! :o) Takker og takker!

Rødbeter er forresten noe av det som er vanligst å bruke, kom ikke på det i sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødbeter er forresten noe av det som er vanligst å bruke, kom ikke på det i sted.

Nå har jeg fått masse tips jo! Kålrot, neper, røbeter og blomkål - nå blir det linsekaker her! :o))) Tænks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er linsekaker? Hørtes ut som noe ultra-sunt.

*Nikker* Gøy å prøve bare, men jeg aner ikke om det er spiselig engang. :o)

Inneholder linser, gulrot, sellerirot (som jeg altså vil bytte ut med noe annet), salt og pepper, potetmel, egg, løk og evt. litt persille og hvitløk. Kokes mørt (linser og grønnsaker for seg) og kjøres i kjøkkenmaskin til en deig som så formes til burgere og stekes i stekepanne. Kanskje jeg prøver i morra, hvis jeg prøver med blomkål så har jeg det i huset i alle fall. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Nikker* Gøy å prøve bare, men jeg aner ikke om det er spiselig engang. :o)

Inneholder linser, gulrot, sellerirot (som jeg altså vil bytte ut med noe annet), salt og pepper, potetmel, egg, løk og evt. litt persille og hvitløk. Kokes mørt (linser og grønnsaker for seg) og kjøres i kjøkkenmaskin til en deig som så formes til burgere og stekes i stekepanne. Kanskje jeg prøver i morra, hvis jeg prøver med blomkål så har jeg det i huset i alle fall. :o)

Si om det blir godt, da. Jeg driver å plukker opp middagstips for tiden! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Når jeg lager linsekaker har jeg bare opp i ting som jeg liker ;-)

Jeg hadde bare utelatt selleriroten og tatt litt krydder i deigen i stedenfor.

Det er viktig at linsekakedeig ikke blir for tynn, ellers er den forstatt vått inni mens utsida blir tør og kjedelig.

Stek på relativt svak varme, helst med teflonpanne - linsekakene suger mye fett.

Smaker godt med en yogurtdressing med friske urter i, eller yogurt og agurkdressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...