Lillemus Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Har lyst til å prøve å lage linsekaker, men det skal være sellerirot i dem og det er jeg ikke så begeistret for. Noen forslag til hva jeg kan bytte den ut med? Dt skal være gulrot også så det er ikke noe alternativ. Poteter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hva med stangselleri? Men det blir kanskje samme smaken? Poteter går sikkert bra det, men det kan jo hende at du bare kan kutte ut hele persillerota også. Tror ikke det gjør noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Hva med stangselleri? Men det blir kanskje samme smaken? Poteter går sikkert bra det, men det kan jo hende at du bare kan kutte ut hele persillerota også. Tror ikke det gjør noe. Det var ganske mye sellerirot i oppskrifta så det vil vel bli ganske vanskelig å få dem til å henge sammen om jeg bare dropper den tror jeg. Får vel bare prøve meg litt frem. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 kålrot? Om det ikke gir for mye smak da.. Evt blande inn både poteter og kålrot. Litt kikerter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Poteter går sikkert bra, du kan muligens også blande i moset blomkål. . Det kan smake godt å ha i tomatpure eller tomat på boks, også gir svisker god smak;.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Sellerirot er jo en smakssetter og har en karaktiteristisk smak, og å bytte dem med poteter høres litt kjedelig ut. Poteter består jo også mye av stivelse, som vil endre rettens karakter. Hva med persillerot, eller blir det for likt sellerirot? Ville ellers satset på andre rotgrønnsaker som nepe, kålrot og evt. gulrot. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Nepe kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Poteter går sikkert bra, du kan muligens også blande i moset blomkål. . Det kan smake godt å ha i tomatpure eller tomat på boks, også gir svisker god smak;.) Se her ja - her strømmer forslagene inn! Både kålrot, poteter og most blomkål er jo knallgode forslag! ) Takker og takker! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Se her ja - her strømmer forslagene inn! Både kålrot, poteter og most blomkål er jo knallgode forslag! ) Takker og takker! Rødbeter er forresten noe av det som er vanligst å bruke, kom ikke på det i sted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Rødbeter er forresten noe av det som er vanligst å bruke, kom ikke på det i sted. Nå har jeg fått masse tips jo! Kålrot, neper, røbeter og blomkål - nå blir det linsekaker her! ))) Tænks! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hva er linsekaker? Hørtes ut som noe ultra-sunt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Hva er linsekaker? Hørtes ut som noe ultra-sunt. *Nikker* Gøy å prøve bare, men jeg aner ikke om det er spiselig engang. ) Inneholder linser, gulrot, sellerirot (som jeg altså vil bytte ut med noe annet), salt og pepper, potetmel, egg, løk og evt. litt persille og hvitløk. Kokes mørt (linser og grønnsaker for seg) og kjøres i kjøkkenmaskin til en deig som så formes til burgere og stekes i stekepanne. Kanskje jeg prøver i morra, hvis jeg prøver med blomkål så har jeg det i huset i alle fall. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 *Nikker* Gøy å prøve bare, men jeg aner ikke om det er spiselig engang. ) Inneholder linser, gulrot, sellerirot (som jeg altså vil bytte ut med noe annet), salt og pepper, potetmel, egg, løk og evt. litt persille og hvitløk. Kokes mørt (linser og grønnsaker for seg) og kjøres i kjøkkenmaskin til en deig som så formes til burgere og stekes i stekepanne. Kanskje jeg prøver i morra, hvis jeg prøver med blomkål så har jeg det i huset i alle fall. ) Si om det blir godt, da. Jeg driver å plukker opp middagstips for tiden! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ble linsekakene gode? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Når jeg lager linsekaker har jeg bare opp i ting som jeg liker ;-) Jeg hadde bare utelatt selleriroten og tatt litt krydder i deigen i stedenfor. Det er viktig at linsekakedeig ikke blir for tynn, ellers er den forstatt vått inni mens utsida blir tør og kjedelig. Stek på relativt svak varme, helst med teflonpanne - linsekakene suger mye fett. Smaker godt med en yogurtdressing med friske urter i, eller yogurt og agurkdressing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Ble linsekakene gode? Jeg har ikke prøvd den oppskriften ennå. Prøvde en med havregryn, men de ble ikke gode. | 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.