Gjest fride Skrevet 30. mai 2001 Del Skrevet 30. mai 2001 hei! Jeg er en jente på 21 år som alltid har trent mye. Nå har jeg ordnet et fast treningsopplegg som jeg lurer på er OK. mandag:Aerobic tirsdag:Jogge (30 min) Dansetrening onsdag:Styrketrening torsdag:Aerobic fredag:jogge Dansetrening lørdag:styrketrening Her er det vel egentlig styrketreningen jeg lurer mest på. Jeg deler nemlig ikke inn forskjellige muskler på forkjellige dager over en hel uke, slik jeg ser mange her gjør. Jeg tar alle musklene på en gang i løpet av en dag (onsdager og lørdager). Da tar jeg to til tre forskjellige øvelser på hver muskelgruppe 3 ganger, hver med 10 -12 reps. Er det greit å gjøre det slik,eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 30. mai 2001 Del Skrevet 30. mai 2001 Ser veldig greit ut. Men er det var kanskje litt mye? Eller er du i veldig god form? Viktig med hvile også vøttu;-) Bare tren alle muskelgruppene på en gang. Å drive og dele opp er bare dilldall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semafor Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Ser veldig greit ut. Men er det var kanskje litt mye? Eller er du i veldig god form? Viktig med hvile også vøttu;-) Bare tren alle muskelgruppene på en gang. Å drive og dele opp er bare dilldall. "...å dele opp er bare dilldall"? For en nybegynner kan det sikkert være greit å kjøre gjennom hele kroppen to ganger i uken, men etterhvert som man lærer å ta seg helt ut på styrketreningen vil man tjene på å kjøre splitt-program. Dette for å kunne legge mer vekt på de enkelte muskelgruppene, og få lengre restitusjonstid. Det er også vitenskapelig bevist at en relativt kortere styrketreningsøkt forebygger mot at kroppen skal gå over i en katabolsk (muskelnedbrytende) tilstand siste del av treningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Hei, programmet ditt kan være helt fint det. Det som virkelig er avgjørende, er progresjonen din- at programmet fungerer over tid elelr den tidsperiode du planlegger å bruke det. Programmet MÅ stå i stil med ditt treningsgrunnlag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.