Flip Skrevet 30. mai 2001 Del Skrevet 30. mai 2001 Når det kommer til å trene magemusklene, skal man trene dem like hardt som andre muskel grupper? Altså kjøre 3 forksjellige øveleser med 3 set? Og hvilke øvelser er de beste får å få best resultat, få fram sixpakcen:) ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semafor Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Magemusklene burde trenes etter de samme prinsippene som øvrige muskler. Dvs relativt få reps og sett. Men husk at magemusklene er temmelig aktive under alle typer aktiviteter og som stabilisering når du trener f.eks ryggen. Det holder derfor med 2-3 øvelser, totalt 4-6 sett. Selv foretrekker jeg cable rope crunches og leg raises (se www.ast-ss.com og klikk på "....Guide to exercise execution"). Bruker litt flere reps enn andre muskelgrupper (12-15 istedenfor 4-6). Forøvrig er det viktig å huske at for mye underhudsfett er den vanligste hindringen for synlige magemuskler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Hei, det er det beste ja. Men problemet ligger i at når du kommer op på et visst nivå, er det vanskelig å få lagt på mer ytre belastning. Derfor må treningsmengden økes videre med flere treningsdager, sett og reps. Så lenge du ikke klarer 300 sit-ups i ett sett, trenger du ikke mer enn 1 hard økt per uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Magemusklene burde trenes etter de samme prinsippene som øvrige muskler. Dvs relativt få reps og sett. Men husk at magemusklene er temmelig aktive under alle typer aktiviteter og som stabilisering når du trener f.eks ryggen. Det holder derfor med 2-3 øvelser, totalt 4-6 sett. Selv foretrekker jeg cable rope crunches og leg raises (se www.ast-ss.com og klikk på "....Guide to exercise execution"). Bruker litt flere reps enn andre muskelgrupper (12-15 istedenfor 4-6). Forøvrig er det viktig å huske at for mye underhudsfett er den vanligste hindringen for synlige magemuskler. Magemusklene burde trenes med mange reps for å få best effekt. Ser du snakka om få reps i begynnelsen av innlegget ditt, men lengre nede anbefale du 12-15. Selv trener jeg mellom 15 og 20 reps og med veldig bra resulter. Min epost: [email protected] 1Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semafor Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Magemusklene burde trenes med mange reps for å få best effekt. Ser du snakka om få reps i begynnelsen av innlegget ditt, men lengre nede anbefale du 12-15. Selv trener jeg mellom 15 og 20 reps og med veldig bra resulter. Min epost: [email protected] 1Med vennlig hilsen Hvorfor i all verden burde "magemuskler trenes med mange reps for bra effekt"? Har du noen vitenskapelige referanser som forteller at magemuskler reagerer annerledes på trening enn andre muskelgrupper? Få reps er best til å bygge muskler også når det gjelder magen, men jeg er ikke interessert i en drastisk økning av muskelmassen på magen, og trener derfor med litt flere reps enn andre muskler. En annen sak er dessuten at det er litt vanskelig å finne gode øvelser som muliggjør ekstremt tunge belastninger (særlig for nedre del av magen). 12-15 reps er et brukbart kompromiss. MEN - du bygger ikke magemuskler av 300 sit-ups.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.