meimei Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg har trent i hele mitt voksne liv, og nærmer meg nå 45 år. Men formen er egentlig bedre enn noen gang. Løper 2 timers turer (2 mil +) uten problemer, og kan holde ut oppover bakker som jeg før aldri ville klart. Samtidig merker jeg at tempoet er lavere enn før – kommer liksom ikke opp i samme fart som før. Kanskje et sikkert tegn på at jeg er blitt en seig gammel dame…. Skrev for en tid tilbake og klagde over smerter i hofte og knær når jeg løp. Fikk et råd fra en venn av meg om at jeg burde ta av noen kilo. Nå har jeg aldri vært overvektig, men tok bevisst av 5 kilo for å se om det ville hjelpe. Og det har det virkelig gjort. Smertene er neste borte, og kroppen føles smidigere. Så når det gjelder løping og skader virker det som om det er en fordel å ha minst mulig å dra på , er det riktig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 ''Så når det gjelder løping og skader virker det som om det er en fordel å ha minst mulig å dra på , er det riktig?'' Det tror jeg helt sikkert! Selv har jeg gått ned ca. 4 kg og i takt med det så har det blitt lettere å røre på seg, men det er klart jeg har blitt i bedre form fordi jeg har rørt på meg også. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 "Gammel dame" på 45 ?? Hu og hei, på alle måter er du vel på høyden med det meste. Særlig i kondisjonskrevende idretter er det mange eksmpler på topp-prestajoner i denne alderen. At du "du føler deg seigere med alderen" er nok uttelling for regelmessig trening gjennom lengre tid. At du ikke er så rask som tidligere skyldes helst at de intense treningsturene blir sjeldnere enn tidligere. Løper man langt og ofte er det klart at faren for slitasje i leddene er stor. Det er viktig å variere terreng og sko og turenes lengde. Man behøver på ingen måte være mager for å skåne beina men har man noen kg. i overkant kan vektreduksjon være en fordel-. Lykke til videre ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.