Gjest Anderse Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg opplever at jeg fysisk er helt utmattet etter å ha deltatt i triathlon medio august. Jeg har deltatt i mange lange konkurranser tidligere, og er vant til å trene godt 3 ganger i uka. Jeg var på reise i Asia fra midten og ut juli, og opplevde å ha vondt i hodet og bli febersyk rett før hjemreise. Mellom asiaturen og triathlon fikk jeg ikke trent da jeg følte meg mye småsyk. Etter tirathlon har jeg opplevd fysisk aktivitet som fryktelig slitsomt og nærmest "fått syre" av å gå i trapper. Jeg har hvilt og sovet mye, men likevel blir jeg syk av "alt", med sår hals, vondt hode og påtagende slapphet. Jeg har gått til legen og fått tatt blodprøver, men de var "fine". De har ikke testet meg for monoukleose, og jeg har heller ikke hatt hovne mandler eller langvarig feber. Jeg føler meg likevel ikke sikker på at jeg ikke har kyssesyken. Bør jeg ta en test for dette? Har blitt noe bedre ved flere anledninger, men opplever at jeg som sagt blir syk av "alt" og at jeg derfor raskt blir dårligere igjen, som nå. Vond hals og vondt i hodet. Spiser og sover greit, men alltid sliten etter jobb. Har du noen forslag til tester/prøver jeg bør ta? Bør jeg gjøre minst mulig, eller er det greit å "pushe" for å komme seg i gang igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 At du etter en periode med sykdom og dårlig med trening starter i en Triatlon-konkurranse, er i aller høyeste grad en "en risikosport". Når du i etterkant føler deg dårlig kan den enkleste forklaringen være en fullstendig utmattelse som krever ro og hvile i etterkant. Det kan også skyldes at du ikke var frisk under konkurransen og at en eller annen infeksjon ikke går over. Gå til legen en gang til for EKG (hjerteus) nye blodprøver evt. en belastningsprøve f. eks. på NIMI. Men uansett nå bare lett aktivitet inntil du vet noe mer. Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.