Gå til innhold

Smerter i bena.

Gjest MXNO

Anbefalte innlegg

Jeg har de senere årene vært plaget med smerter i bena under og spes. etter trening (løping i skogen). Dette har igrunnen bare blitt verre og verre, og jeg har derfor begrenset løpingen mest mulig. Smertene fremkommer ved at det verker / gjør vondt i bena etter trening. Disse smertene kan vare i mange timer etter treningen. Ømheten i bena, gjør det også vondt å gå på vanlig måte et par dager etter en løpe/treningstur. Idag gikk jeg ca. 8 - 9 km i vanlig tempo. Jeg har vondt i bena (det verker og er smertefullt). Det er første gangen jeg får vondt i bena etter en vanlig gåtur, noe som begynner å bekymre meg. Hva skyldes denne verkingen (disse smertene), og finnes det noen behandling eller annet som kan lindre/fjerne smertene etter en slik tur. Jeg er 50 år og har drevet trening (løping/sykkel) siden jeg var 18 år. Jeg liker fortsatt å trene og synes derfor det er veldig trist, hvis jeg må kutte ut løpingen. Det samme gjelder en gåtur på ca. 1 mil. Kanskje bena er blitt overbelastet, og at dette begynner å komme til syne iform av smerter nå. 50 år er da ingen alder for å drive mosjon/trening! Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg foreslår 2 ting. Jeg synes at så mye vondt i bena etter moderat aktivitet tilsier at legen bør undersøke deg. Det kan være "nervesmerter" eller det kan være noe med sirkulasjonen i bena dine. Inntil så har skjedd, tren litt kortere turer evt. på sykkel.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...