Gjest MXNO Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg har de senere årene vært plaget med smerter i bena under og spes. etter trening (løping i skogen). Dette har igrunnen bare blitt verre og verre, og jeg har derfor begrenset løpingen mest mulig. Smertene fremkommer ved at det verker / gjør vondt i bena etter trening. Disse smertene kan vare i mange timer etter treningen. Ømheten i bena, gjør det også vondt å gå på vanlig måte et par dager etter en løpe/treningstur. Idag gikk jeg ca. 8 - 9 km i vanlig tempo. Jeg har vondt i bena (det verker og er smertefullt). Det er første gangen jeg får vondt i bena etter en vanlig gåtur, noe som begynner å bekymre meg. Hva skyldes denne verkingen (disse smertene), og finnes det noen behandling eller annet som kan lindre/fjerne smertene etter en slik tur. Jeg er 50 år og har drevet trening (løping/sykkel) siden jeg var 18 år. Jeg liker fortsatt å trene og synes derfor det er veldig trist, hvis jeg må kutte ut løpingen. Det samme gjelder en gåtur på ca. 1 mil. Kanskje bena er blitt overbelastet, og at dette begynner å komme til syne iform av smerter nå. 50 år er da ingen alder for å drive mosjon/trening! Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg foreslår 2 ting. Jeg synes at så mye vondt i bena etter moderat aktivitet tilsier at legen bør undersøke deg. Det kan være "nervesmerter" eller det kan være noe med sirkulasjonen i bena dine. Inntil så har skjedd, tren litt kortere turer evt. på sykkel. Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.