Gjest Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 voksen kvinne med diabetes 2. tar tabletter, blodtrykksmed. og kolestrolmed. alt holdes i sjakk. stoffskifte innenfor grensen men i nederste del.1.62 høg og vel 80 kg.det meste er over magen. selv om jeg prøver å passe på hva jeg spiser har jeg vanskelig for å gå ned i vekt. og maten blir iblandt "trøst".Noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Prøvå bli bevisst når du er i ferd med å bruke maten som trøst og tving deg selv til å gjøre noe annet istedet. Gå en tur og få ut sinne og depresjon (eller hva du nå skal trøste deg for akkurat da) istedet for å mumse godis. Når du skal spise så spør deg selv om du virkelig er sulten nå eller om det bare er trøstespising. Spis små og hyppige måltider, gjerne 4-5 fordelt utover dagen med jevne mellomrom. Jeg er ikke så hysterisk på fett (men har nok ikke et veldig fett kosthold nei), men prøver å kutte kraftig ned på sukkerinntaket. Føler at jeg har fått mer overskudd og energi også. ) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.