Gjest Drizella Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har fått konstatert høyt bt, og vet at det henger sammen med overvekt. Er i tillegg over 51 år, og regner med at alderen har betydning. Er forespeilet medikamenter, men er skeptisk. Har gått en del turer, og kjenner at det er tungt. Vekten er ganske stabil, ca 90 kg, og jeg er 169 cm høy. Vil en vektreduksjon hjelpe til på min høye bt? Det ligger på 155/80, varierer litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det vil jeg da tro. I tillegg vil en vektreduksjon være den beste investeringen du kan gi kroppen din fremover, du har intet å tape, men alt å vinne på å gå ned noen kilo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Mindre stress, sunnere mat og mer mosjon har positiv innvirkning på høyt blodtrykk. Men hør på legen om du trenger hjelp med tabletter en periode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg har også høyt blodtrykk, 130/86 om jeg husker rett. Sunt kosthold og noe vektnedgang vil nok ha positiv virkning på blodtrykket, så prøv å tenke på det. Gå turer, og når du handler prøver du å tenke på sunne varer. Velg heller kyllingkjøttdeig enn vanlig kjøttdeig for eksempel, og knekkebrød eller grovt brød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Min svartjeneste hos dronline har dessverre vaert ute av drift en stund slik at jeg ikke har hatt mulighet til aa holde tidsfristen. Jeg haaper fortsatt at svaret mitt er aktuelt for deg og her kommer det Det er stor sammenheng mellom hoyt blodtrykk og overvekt/fedme, og det er derfor store sjanser for at blodtrykket ditt vil bli normalt naar du gaar ned i vekt. Men for at det skal gaa ned, trenger du aa opparbeide en god mosjon og da trengs det fysisk aktivitet. Siden det er vanskelig aa gaa turer, kunne du for eksempel svoemme istedet eller melde deg inn i et helsestudio og gjoere en del oevelser som i foerste omgang ikke er til belastning paa de vektbaerende ledd som knaer, ankler, hofter og rygg. Du boer ogsaa spise en del raa frukt og groennsaker etter hvert maaltid. Da vil du fordoeye maten bedre og du vil bli kvikkere i kroppen og faar mer energi til aa trene. Baade riktig kosthold og en daglig porsjon med fysisk aktivitet vil medvirke til aa nedsette blodtrykket. Hold deg helt unna salt mat og gryteretter og spis kun rene varer. Hilsen dr grethe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.