Gå til innhold

Ukas vekt - uten en tråd

Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg er også nybegynner i jogging! Da jeg var ute og løp på lørdag, gikk jeg så raskt jeg kunne i 17 minutter, og vekslet mellom løping og gang (gikk nedover bakkene) i 15 minutter. Så fem minutter rolig gange til slutt.

Nå har jeg tenkt ut igjen i ettermiddag :-) Kan jeg begynne å løpe med en gang, eller bør jeg gå i fem eller ti minutter først? Har litt lyst å løpe med en gang, men det er kanksje sunt med litt oppvarming først?

Jeg er vel sånn middels i form - trener Friskis og svettis 2 ganger i uka.

Jeg slurver med oppvarmingen, innrømmer det, men jeg går som regel 50-100 meter og så starter jeg å jogge veldig sakte. :o) I begynnelsen veksler jeg som regel litt mellom å gå og jogge til jeg har blitt varm og da tar jeg noen lengre strekk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• Lotte :o)

6

• Jorunn

3

• candyqueen_83

1

Jeg er også nybegynner i jogging! Da jeg var ute og løp på lørdag, gikk jeg så raskt jeg kunne i 17 minutter, og vekslet mellom løping og gang (gikk nedover bakkene) i 15 minutter. Så fem minutter rolig gange til slutt.

Nå har jeg tenkt ut igjen i ettermiddag :-) Kan jeg begynne å løpe med en gang, eller bør jeg gå i fem eller ti minutter først? Har litt lyst å løpe med en gang, men det er kanksje sunt med litt oppvarming først?

Jeg er vel sånn middels i form - trener Friskis og svettis 2 ganger i uka.

Jeg går veldig hardt fra der jeg parkerer bilen og inn til skogen hvor jeg begynner å jogge. Dette tar ca 3 minutter. Jeg har prøvd å jogge direkte et par ganger, men det blir feil for mine bein. I tillegg er det ganske greit å ha dette strekket å gå pulsen ned etter trening, noe som er like viktig som oppvarmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går veldig hardt fra der jeg parkerer bilen og inn til skogen hvor jeg begynner å jogge. Dette tar ca 3 minutter. Jeg har prøvd å jogge direkte et par ganger, men det blir feil for mine bein. I tillegg er det ganske greit å ha dette strekket å gå pulsen ned etter trening, noe som er like viktig som oppvarmingen.

Jeg tenker også at noen få minutters gange sikkert er lurt før en prøver seg på løpingen. Er redd for overbelastning, og tilbakekomst av ryggplager.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slurver med oppvarmingen, innrømmer det, men jeg går som regel 50-100 meter og så starter jeg å jogge veldig sakte. :o) I begynnelsen veksler jeg som regel litt mellom å gå og jogge til jeg har blitt varm og da tar jeg noen lengre strekk da.

Tror jeg går noen minutter først. Sikkert lurt.

Lurer bare på hvordan jeg skal få dette til i forhold til middagen.... Kommer hjem litt før halv fem, spiser vel klokka fem, kanskje litt før (skal bare ha rester), og tenkte at jeg skulle ut i skogen i halv seks-tida.....

Får spise lite i dag, og heller en god kveldsmat! Det passer forresten bra, for middagsrestene er fiskekaker i brun saus! Buerkh! Resten av familien liker det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i ettermiddag jeg :-)

Denne gangen gikk jeg raskt i fem minutter, og løp i 11 minutter (bortsett fra et par små kneiker nedover, der jeg gikk).

Snudde, og løp tilbake på 13,5 minutt (bortsett fra to kneiker nedover). Gikk rolig de siste 200 meterne hjem.

Det var deilig! Og jeg kunne faktisk ha løpt lenger - men da måtte jeg ha snudd og løpt inn i skogen igjen....

Skal prøve å sjekke ut en lengre løype! Naboen min er stadig ute og løper og går, men hun går vel mest på asfalt tror jeg. Må vel fortelle om min konvertering til joggerne!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...