Gå til innhold

Lavkarbo?

puppola

Anbefalte innlegg

Er dette en egen spesiell diett eller er det bare å spise lite karbohydrater?

Er det noen som vet hvor lite brød/pasta/ris /potet som anbefales i lavkarbo?

Vil ned i vekt men er så glad i nettopp disse tingene så jeg bør vel redusere disse mye?

Spiser to skiver lunsj, to skiver frokost, potet eller pasta eller ris til middag og kanskje noen knekkebrød til kvelds- er dette for mye?

Hva kan jeg isåfall spise?

Hva metter mye som er bra for vekta og som gir resultat?

Blir ikke veldig mett av salat og jeg er kjempesulten selv om jeg drikker mye vann...hjelphjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du er såpass glad i matvarer som primært inneholder karbohydrater, så vil det sannsynligvis være lettere for deg å velge et lavkalori- enn ett lavkarbo -opplegg.

Effekten er den samme.

Du kan lese om dette f.eks på www.dinkost.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo er ikke èn diett, men en samlebetegnelse på flere forskjellige.

Gå inn på www.lvkarbo.no , les om de forskjellige og velg den dietten som passer deg best.

Jeg har nå gått ned 10 kg på ketolysekuren og skal gå ned de siste 5 på en egenkomponert diett før jeg legger meg over på Lindbergdietten.

Det er masse å velge mellom :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er såpass glad i matvarer som primært inneholder karbohydrater, så vil det sannsynligvis være lettere for deg å velge et lavkalori- enn ett lavkarbo -opplegg.

Effekten er den samme.

Du kan lese om dette f.eks på www.dinkost.no

Effekten er absolutt ikke den samme. På lavkalori mister man som oftest en del muskelmasse også, særlig om man ikke trener effektivt.

På lavkarbo brenner du fett. Hvertfall på ketolyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trettiletti

Jeg vil anbefale å satse mer på proteiner. Synes etter jeg endret kostholdet at jeg ikke er så sulten og jeg går ned. Det viktigste er jo balanse da. En trenger noe fra alle matgruppene. Spise sunt og variert. Med større vekt på proteiner og grønnsaker etc. Men også karbohydrater. Synes Fedon opplegget virker veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekten er absolutt ikke den samme. På lavkalori mister man som oftest en del muskelmasse også, særlig om man ikke trener effektivt.

På lavkarbo brenner du fett. Hvertfall på ketolyse.

"Lavkarbo" er ikke et entydig begrep. De fleste som anser sin diett som en variant av lavkarbo, får i seg en del karbohydrater i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endret mine vaner en del. Velger grovere produkter. (Fullkornspasta, grovere brød, naturris osv) Har også kuttet ned på dette og erstattet det med grønt.

Så det spørs vel hvor fanatisk du skal være, og hvor mye du føler du ofrer om du endrer vanene. (Småendringer er jo mye enklere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker glad i karbohydratmatvarer. Det er det i utgangspunktet ikke noe galt i. Hvis du ikke spiser fullkornspasta, brun ris osv, vil jeg anbefale deg å starte med å spise grovere mat. Da vil du sannsynligvis automatisk spise mindre, fordi man føler seg mett fortere og metthetsfølelsen varer lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbohydrater virker å være en viktig del av kostholdet ditt. Du spiser det, så vidt jeg forstår til alle måltider. Det høres derfor ikke ut som en lavkarbo-diett er det rette for deg. Det du kan gjøre er å bytte ut brød, pasta og ris med grovere varianter. Du kan også redusere litt på mengden til hvert måltid og heller spe på med litt grønnsaker og frukt. Nøtter metter også godt, men inneholder mye kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...