Gå til innhold

Druer. Sunt eller usunt?

Gjest FruktFrøkna

Anbefalte innlegg

Gjest FruktFrøkna

Jeg prøver å gå ned i vekt, og har i det siste begynt å spise druer i steden for godteri. Siden jeg tenker at det er sunt, så spiser jeg noen ganger ganske store mengder av det, ofte større mengder enn jeg ville ha spist av godteri. Men er druer så sunt som jeg vil ha det til, eller er det en skjult bombe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frukt er sunt. Druer også.

Men jeg har en mistanke om at du egentlig ikke spør etter sunnheten, men etter kaloriinnholdet. All frukt inneholder fruktsukker, og bør derfor ikke spises ubegrenset når man teller kalorier. Druer inneholder ganske mye fruktsukker.

Likevel er det selvfølgelig et mye bedre alternativ enn godterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilovis med druer hver dag er i overkant for å si det sånn. :o) Det inneholder mye fruktsukker + at det må da gå utover magen? Men litt druer er bare sunt da, 100 gram om dagen elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilovis med druer hver dag er i overkant for å si det sånn. :o) Det inneholder mye fruktsukker + at det må da gå utover magen? Men litt druer er bare sunt da, 100 gram om dagen elns?

''elns''

Eller noe sånt?

Artig forkortelse! Den har jeg ikke sett før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''elns''

Eller noe sånt?

Artig forkortelse! Den har jeg ikke sett før!

Elns har jo vært en vanlig forkortelse så lenge jeg har vært på nettet, i hvertfall :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elns har jo vært en vanlig forkortelse så lenge jeg har vært på nettet, i hvertfall :-).

Hei!

Spesielt har druer og plommer mye sukker i seg. Det er en sunnere form for sukker, men i store mengder blir også druer mindre sundt. Jeg ble anbefalt blant annet kiwi, eple, banan som er frukt som ikke har særlig mye sukker i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Spesielt har druer og plommer mye sukker i seg. Det er en sunnere form for sukker, men i store mengder blir også druer mindre sundt. Jeg ble anbefalt blant annet kiwi, eple, banan som er frukt som ikke har særlig mye sukker i seg.

Tror ikke innlegget ditt skulle være svar til meg (fare for at FruktFrøkna ikke ser det når det ligger her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druer har mer kalorier og mer fruktsukker enn annen frukt. Men er bedre enn sjokolade. Hvis du følger med på vekta får du en pekepinn på om det blir for mye eller ikke. En annen ting er at det kan være lurt å redusere hvor mye du bruker godteri/druer til å "kose deg", kan være lurt å finne andre former for kos også. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei! Druer inneholder ca 65 kcal per hg. Sjokolade derimot inneholder opp mot 600 kcal per hg. Kalorimessig kan du nesten spise en kilo druer i stedet for en sjokoladeplate. Dessuten metter jo druer mer og er sunnere enn sjokolade og annet godteri:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...