Gjest slanker Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Hei Jeg er ei jente på 23 år .Jeg ønsker å gå ned i vekt .Det jeg da lurer på er hvordan jeg regner ut hvor mange kcal jeg trenger hver dag . Jeg er 1.60 høy og veier 90 kg .Hvordan blir da regnestykket .Er det forskjell på aktivie dager og stillesittende dager . Hvis jeg ønsker å gå ned ca 1 kg i uka hvor mange kcal må jeg ligge på om dagen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pus24 Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Sjekk www.dinkost.no, der har de kalkulator som sjekker hvor mye du ca. trenger på rolige/aktive dager utfra høyde, vekt og kjønn. En generell regel for å gå ned i vekt er at du forbruker mer enn du inntar i løpet av en dag, så kutt litt ned på mat (men pass på å få i deg nok, samt alle næringsstoffer du trenger) og begynn å trene, så vil vekta gå nedover. Det er ingen hurtigmetode, men det beste for et varig resultat. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 3. juni 2001 Del Skrevet 3. juni 2001 Hei Din BMI er 35,2 kg/m2. Det betyr at du er betydelig overvektig. Det er derfor bra for helsen din at du har bestemt deg for å gå ned i vekt. Jeg vil anbefale deg å forsøke et strukturert slankeopplegg med oppfølging. Det krever motivasjon og tålmodighet for å gå ned i vekt. Du kan muligens ha nytte av å bruk xenical. Dette er et medikament som hindrer opptak av fett i tarmen, og som derfor er gunstig for vektreduksjon. Du må eventuelt få resept av lege dersom det er aktuelt for deg. Søk mer om xenical på doktoronline. Det er individuelt hvor mange kalorier man kan spise og samtidig gå ned i vekt. Det er ikke nødvendigvis slik at du trenger å telle kalorier for å gå ned i vekt. Jeg vil heller anbefale at du spiser et magert kosthold og mosjonerer hver dag. Dersom du er usikker på hva mager kost betyr kan du sende et nytt spørsmål. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.