Gå til innhold

luftplager

Gjest Olaik

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er en gutt på 15 år som plages med løs avføring og mye luft i magen. Har ikke smerter, men synest det er plagsomt.har vanligvis drukket mye melk men har minsket mye etter at jeg ble bevisst på at plagene kunne ha sammenheng med melk. Nå har jeg holdt opp med melk en hel uke, men merker ikke noen forskjell. Jeg spiser havregrøt med eplemos hver morgen, brødskiver på skolen og middagsmat ofte bestående av kjøtt, fisk med poteter, ris eller pasta. jeg eter grønsaker til. Jeg spiser ca 2-3 frukter hver dag. Andre måltider er gjerne surmelk og ulike typer musli. Jeg drikker sjelden brus. Jeg trener mye, er ca 180 lang og normalt bygd. Hva kan jeg gjøre for å bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bra kosthold for å være i din alder, det skal du ha:)

prøvd å få i deg fiber? knekkebrød med fiber. det er også mulig å kjøpe noe som "samler" magen på apoteket, reseptfritt. fortell apotekeren at du er plaget med løs mage og luft og hun vil anbefale et produkt, husker ikke navnet i farten.

det er også viktig å gå på do når du kjenner det og ikke holde igjen. ligger du på magen er det lett for luften å komme gjennom og du kan gi gass :P

prøv å få i deg mat som er tørr og samler magen. ikke for mye av hver ting og ha faste måltider. spis hver tredje time, ha mellommåltider som eple,gulrot,banan osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...