Gjest Blomsterbarnet Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Noen som kan hjelpe meg med hva "lipaseenzymer" er? "Xenical er et middel mot overvekt. Kapsler er turkise med påskrift ”ROCHE XENICAL 120”. Xenical reduserer ikke appetitten, men gir en kraftig og langtidsvirkende hemmer av mage/-tarmkanalens lipaseenzymer. Det hemmende enzymet kan ikke bryte ned kostens fett, og det medfører at ca. 30% av måltidets fett passerer gjennom tarmen uten å bli tatt opp" Tror ikke jeg forstår helt hvordan xenical virker for jeg forstår ikke hva "lipaseenzymer" er!!! Ønsker ikke svar av typen: Xenical funket ikke på meg osv.. På forhånd takk for hjelp ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eljo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Lipase er et enzym som bryter ned fett i mindre deler som kroppen kan absorbere via tarmen. Når lipasen hemmes, feks av medikamentet du nevner, kan det ikke lenger bryte ned fettet, og det går dermed uforandret gjennom tarmkanalen og skilles ut med avføringen istedet for å tas opp gjennom tarmen. Det du spiser av fett i maten kan altså ikke brytes ned og tas opp av kroppen, men går rett gjennom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Lipase er et enzym som bryter ned fett i mindre deler som kroppen kan absorbere via tarmen. Når lipasen hemmes, feks av medikamentet du nevner, kan det ikke lenger bryte ned fettet, og det går dermed uforandret gjennom tarmkanalen og skilles ut med avføringen istedet for å tas opp gjennom tarmen. Det du spiser av fett i maten kan altså ikke brytes ned og tas opp av kroppen, men går rett gjennom. Det er slike piller som gjør at man får j***** diare om man skulle få i seg noe særlig fett, er det ikke? Fordi fettet da sklir rett ghebbom? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eljo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det er slike piller som gjør at man får j***** diare om man skulle få i seg noe særlig fett, er det ikke? Fordi fettet da sklir rett ghebbom? Nettopp he he 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.