Dory Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hei! Jeg får høy puls når jeg jogger. Lurer litt på hvorfor. Jeg er ikke vant til å jogge må det sies... Jeg sykler mye (racer), og er med på mange mosjonsritt uten problem. Går også mye på ski. da har jeg mer normal puls, og klarer feks å ta langkjøringsøkter. På sykkel kan jeg ha langkjøring på mange timer, og ha gj..snittspuls på ca 70% av makspuls, litt under det også. Når jeg jogger, uansett om jeg tar det med ro, ligger pulsen over 80% av makspuls...Synes også jeg er mindre utholdende på jogging. Går dette på at jogging er mere hardt/ekkektiv trening? Kommer jeg til å klare å få ned pulsen litt når jeg blir mer vant til jogging? Vennlig hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Det samme har mange spreke syklister erfart. Når du tidligere stort sett har trent på sykkel er muskulaturen og for den saks skyld hele kroppen tilvendt denne aktiviteten. Til å begynne med foreslår jeg relativt korte joggeturer i varierende tempo og etter hvert vil du erfare at at du tåler mer før pulsen "fyker opp". Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Det samme har mange spreke syklister erfart. Når du tidligere stort sett har trent på sykkel er muskulaturen og for den saks skyld hele kroppen tilvendt denne aktiviteten. Til å begynne med foreslår jeg relativt korte joggeturer i varierende tempo og etter hvert vil du erfare at at du tåler mer før pulsen "fyker opp". Lykke til. Tusen takk for svar:)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.