Gjest Helise Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hei. Jeg er en jente på 16 år. Jeg tror jeg er litt overvektig. Jeg sjekket BMI'en min, og den var på 29. Jeg er 170 cm høy og veier 85 kilo. Jeg synes det høres masse ut. Jeg sluttet å trene håndball for 3 år siden, da hadde jeg drevet med det i 6-7 år, etter det har jeg ikke trent å mye bare litt sånn nå og da. Men, jeg trenger hjelp til å gå ned i vekt, jeg vil ikke veie så mye. Og jeg vil ikke være tykk.Og jeg synes faktisk at det er litt rart at jeg veer så mye. Jeg har ikke veldig stor mage, noe selvfølgelig, og jeg har jo former men ikke noe voldsomt. Jeg tenker bare at når man veier 85 kg så er man feit. Jeg har alltid vært kraftig, aldri tykk. Nå føler jeg at jeg er på vei til å bli det. Og det som er mitt store problem er at jeg ikke greier å motivere meg selv til å trene og dessuten så hater jeg det. Jeg synes rett og slett det er kjempe kjedelig. Og jeg er en sånn person som er glad i godterier og mat. Kan du være så snill å hjelpe meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvis du overhode ikke er motviert verken til å mosjonere litt eller til å legge om kosten litt så er det vanskelig. Man må faktisk ta seg selv i nakken om man skal klare det. Men ikke start så voldsomt at du er dømt til å sprekke i neste uke! En aktiv gåtur 2 kvelder i uka? Godterier kun på lørdag? Isvann istedetfor brus? Masse grønnsaker til middagen (1/4 kjøtt/fisk, 1/4 poteter / pasta / riis og 1/2 grønnsaker på fatet) og gjem de fete og kaloririke middagene til søndag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Du er 16 år, og egentlig rimelig fornøyd med kroppen din? Det bør du ta vare på, liker du kroppen din er jo det kjempefint. Det er ikke mange jenter på 16 (uansett vekt og kroppsfasong) som kan si det samme. Hvordan har vekten din utviklet seg i det siste? Har du gått mye opp i vekt uten at du er blitt høyere? Det første du bør tenke på er i så fall å stabilisere vekten. I stedet for å tenke slanking kan du prøve å tenke helse og sunnhet, og små forandringer. Som alle oss andre har du sikkert noen vaner du kan endre litt på. Spiser du mye frukt og grønt? Spiser du frokost og mat på skolen? Spiser du ofte nok? Spiser du mye godteri? Drikker du mye brus? (Også lettbrus, tror ikke det er spesielt sunt det heller.) Nå vet ikke jeg så mye om hva slags trening du har prøvd, men jeg vil tro det finnes noe du også kunne trives med. Det er mye å velge mellom. Jeg foreslår at du prøver magedans, der er det en fordel med en frodig kropp. Og du lærer å sette (enda mer) pris på kroppen din. Ikke føles det som trening heller. :- ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg er 175 høy og veier 82 kg, og jeg jobber med å gå litt ned i vekt. Jeg er i litt for dårlig form og har nok litt for høy fettprosent enn det som er sunt. Men jeg er heller ikke "sleggefeit" - så jeg skjønner godt hva du mener. Jeg syntes ikke du skal fokusere så veldig på å slanke deg, men heller på å holde deg i god form, og spise sunt. Sørg for at du er i bevegelse hver dag (går tur eller sykle til skolen) og at du i tillegg trener to-tre ganger i uka. Pass på å spise ofte (4-6 måltider om dagen) men lite. Spis grovt brød, ikke boller eller baguetter. Spis middag med mye grønnsaker, ikke lass på med pasta og saus. Drikk masse vann, ikke brus. Spis bare godteri på lørdagen, dropp småspising og ta heller en frukt når du er småsulten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.