Gjest Bjørn 2 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Eg driv med sykling på fritid er 47 år og deltar i ein del trim ritt.(trondheim -oslo),jotunheimen rundt,viking tour osv) sykler ca 6000 km i året). etter trondneim olslo i fjor merka eg at eg miste følelsen under høgre fotblad . etter eg eit år har eg fremdeles ikkje følese i i puter under foten(hel og bak ter).merker at eg vil har smerter i høgre sete muskel dersom eg sit lavt og trykker på.av og til vil leggmuskelen stramme seg slik eg føler at eg får krampe i den. prøver å strekke ut sete muskelen . er dette noko eg må leve med eller finnes det behandling som kan gjere meg frisk. eg har har ofte problem med ryggen dersom eg står lenge . får smerter i veik ryggen.har vore til doktor men uten å få noko hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg synes ikke dette høres ut som ischias, dvs. smerter fra nerverot pga. mellom-hvirvel-prolaps. For meg høre det mer ut som "yrkesskade" pga. mye sykling hardt sete. Jeg synes at du for en lang periode skal drive grunntrening for å bli sterkere i rygg og sæte-muskulaturen. Litt jogging og løping vil sikkert også gjøre deg bra. De symptomene du beskriver skyldes ofte hardt sete med klem på nerver og muskulaturen i baken og tildels den uttalt foroverbøyde stillingen når du sykler. Prøv deg også frem for å finne et sete som er noe mykere og bredere. Lykke til med mer allsidig aktivitet.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.