Gå til innhold

Vond fotrist

Gjest Fotballspiller22

Anbefalte innlegg

Gjest Fotballspiller22

Hei, for 2 uker siden skadet jeg meg på fotballtrening. Jeg spurtet for å nå ballen også satte jeg ned venstre fot for å bremse opp. Da jeg satte ned venstre fot så hørte/kjente jeg ett smell i risten. Jeg klarte å gå på foten rett etterpå, men måtte avbryte treningen 5 min etterpå. Det ble bare vondere å vondere å gå på foten. Utover kvelden/natta ble det så vondt at jeg ikke klarte å gå på den i det hele tatt. måtte blandt annet ta smertestillende for smertene var ganske høy. Neste dag reiste jeg til legen, og han sendte meg videre til røntgen. De fant ingen brudd heldigsvis. Jg ble litt bedre dag for dag. Men nå har det gått 2 uker å jeg er fortsatt litt vond i rista. Går å småhalter litt av og til. Det er verst om morgenen når jeg står opp. Hva kan ha skjedd? Hvor lenge er det normalt at en slik skade skal kjennes? mvh Fotballspiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Når smerter vedvarer i foten etter 2 uker, er det egentlig bare 2 muligheter. For det første kan det ha blitt en liten sprekk i en fotrotsknokkel som ikke kunne sees på rtg. med en gang. Noen ganger sees en slik skade først etter en uke eller så. Den andre muligheten er at 2 av fotrotsknoklene har glidd litt i gal stilling i forhold til hverandre. Etter 3-4 uker pleier begge delene ha roet seg slik at man gradvis kan ta opp trening igjen. Hvis du allerede nå kan sykle på en ergometer-sykkel uten smerter, så er dette en god alternativ trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...