Gå til innhold

Vektterskel -videre nedgang.

fuji1365380447

Anbefalte innlegg

Jeg har slanket meg ca 10 kg under der jeg var da jeg ble gravid, og er ganske fornøyd med å være på det vektnivået jeg har ligget i mange år før.(veide 92 da jeg ble gravid, veier nå 82, men målet er 75)

Men - jeg har fremdeles 7 kg igjen før jeg har normal BMI, og jeg fortsetter slankeprosjektet frem mot jul. Men nå har det stått helt stille i fem uker. Går ikke ned.

Og når jeg skal forklare hvorfor så er en grunn selvfølgelig at jeg er litt mindre streng på dietten, og at jeg unner meg selv LITT mer mat hver dag.

Men jeg tror faktisk at hovedgrunne er at jeg faktisk er ganske tilfreds med denne vekten. Jeg er faktisk litt redd for å gå ned til 75 kg. Hvem er jeg da, liksom, når jeg blir så slank?

Jeg må kjøpe helt ny garderobe hvis jeg kommer ned på denne vekta osv.

Hvordan skal jeg komme forbi denne terskelen slik at jeg kan komme ned på en sunn vekt igjen? Noen som har liknede erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike terskler er litt positive også da. Mange har problemer med å stabilisere vekta, og går opp igjen. Du har unngått den "fella". Jeg synes du bør ligge her en tid til du får ny motivasjon til å gå enda ett hakk ned.

Ta en pangstart når du er klar. (Dvs. veldig flink med mat ca. 14 dager + trening) Da vil du se dette på vekta/kroppen, og du går ett trinn til ned på den berømte vektstigen. Om du kommer ned på 75 før jul eller før sommeren er jo egentlig ganske likegyldig. Mye bedre for kroppen med en rolig vektnedgang enn mange kilo på kort tid.

Lykke til videre. Og DU kommer ikke til å forsvinne med kiloene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Men jeg tror faktisk at hovedgrunne er at jeg faktisk er ganske tilfreds med denne vekten''

Jeg har det likens. Jeg har gått ned ca 5 kg (til 58). Kunne gjerne ha gått ytterligere ned opptil 5 kg (da ville jeg veid 52, som jge gjorde før jeg fikk barn)

Men jeg er tilfreds med å veie 58 kg. Kjenner jo at det er myke partier på kroppen, men det er ikke nok til å få meg motivert for videre slanking.

Så jeg prioriterer også å HOLDE vekta. Stabilisere. Jeg tror det er lurt, for som Speak sier- det haster i grunnen ikke å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...