Gå til innhold

Hva pleier du å kjøpe reseptfritt i utlandet?u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I Spania har jeg køpt større og rimeligere pakninger av allergimed. enn de har i Norge (Zyrtec eller tilsvarende)

I USA har jeg kjøpt clear eyes øyedråper (ikke bra å bruke ofte, men supert den dagen det virkelig trengs), melatonin (til bruk mot jetlag) og forkjølelsesmedisn (slike super-kombi-medisiner, med smertestillende, febernedsettende, c-vitaminer osv osv,alt i ett)

Annonse

Jeg har planer om å kjøpe Lemsip på apotek i England neste gang jeg skal den veien. Kjekk å ha i hus når man er forkjølet med feber :-)

Ja, der sa du noe! det hadde jeg rent glemt! ;-)

Ikke bare glemte jeg å svare i denne tråden at jeg har kjøpt Lemsip i England, men jeg har dertil glemt at jeg faktisk HAR lemsip innerst i skapet!! ;-) Kanskje den er utgått på dato nå?

Hva er Lemsip?

:skal til England:

Det er et pulver som inneholder paracet, røres ut i varmt vann. Lemsip er nesten som kinderegget, tre ting på en gang: Smaker veldig godt, virker febernedsettende og lindrer smerte :)

Annonse

Har det noe for seg?

Og hvordan smaker det? Jeg får ikke piller i seksåringen enda.

Lemsip smaker sitron (derav 'lem' fra 'lemon), men som nevnt så finnes det andre smaker også, både solbær og mener også å huske en variant med honning.

Du får nok kanskje samme effekten av å ta paracettabletter og c-vitaminer, men det er likevel noe ved dette - varmt og godt og med alle 'godstoffene' oppi. Virkelig OK å ta mot forkjølelsesubehag.

Før du evt gir til barn bør du sjekke mengden paracetamol, eventuelt halvere posen. Hvis hun liker te med sitron vil hun nok like lemsip også. :-)

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...