Gjest prust Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Gå inn på greteroede.no og registrer alt du spiser en ukes tid. Det er litt pes, men det gir en pekepinn på hvordan du ligger an og hvor problemene ligger. Det gir en liten vekker å se hvor mye en liten sjokolade utgjør på kaloriinntaket. Jeg tror du spiser litt mye for å gå ned i vekt. Det er fort gjort å lure seg selv ved å si at jeg pleier ikke å spise dette, men jeg trengte det akkurat i dag. Hvis det skjer for mange dager, blir det fort for mye. ''Det er fort gjort å lure seg selv ved å si at jeg pleier ikke å spise dette, men jeg trengte det akkurat i dag. Hvis det skjer for mange dager, blir det fort for mye.'' Du har nok rett i det.... Skal sjekke ut sidene til Grete Roede - etter høstferien! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 En enkel måte for deg å få ned kaloriinntaket på, ville være å begynne å drikke vann i stedet for melk til mat. Du får i deg flere hundre kalorier daglig bare på melk :-) Mjaa...... Jeg drikker 1-2 glass (à ca 2 dl) med lettmelk eller ekstra lettmelk til frokost, og så kanskje et galss til kvelds. Det er da vel ikke så mye? Jeg drikker stort sett vann ellers + kaffe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Vet det.... Men helt ærlig - så kan det gå ukesvis mellom hver gang jeg kjøper et maistriangel! Nå skal jeg på ferie noen dager, så da kommer jeg vel litt ut av det.... Skal sitte på toget i tolv timer - hva skal jeg gumle på da tro? Knaskerøtter, frukt, grove knekkebrød, grove brødskiver og så tar du med deg en muffins eller noe - litt godt må så lang togtur er lov. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 ''Det er fort gjort å lure seg selv ved å si at jeg pleier ikke å spise dette, men jeg trengte det akkurat i dag. Hvis det skjer for mange dager, blir det fort for mye.'' Du har nok rett i det.... Skal sjekke ut sidene til Grete Roede - etter høstferien! Jeg har lagt meg på følgende til hverdags: Frokost - 300 kcal Lunsj - 200 kcal (drikker ikke juice til lunsjen, men vann) Middag - 500 kcal evt. Kvelds - 200 kcal Og så gjerne et par frukter og noen knaskerøtter innimellom, så jeg er på rundt 13-1400 kcal om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 JIPPI! I dag veide jeg 65 blank. Sakte men sikkert nedover. Sakte, men sikkert nedover er bra, det er den absolutt beste måten å gjøre det på! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Knaskerøtter, frukt, grove knekkebrød, grove brødskiver og så tar du med deg en muffins eller noe - litt godt må så lang togtur er lov. ) Har med meg grove skiver og vann. Stikker innom en butikk og kjøper med meg en bolle salat og gulrøtter + tyggis. Gleder meg faktisk til togturen nå, jeg! Men ikke til i natt....blir hardt å sitte hele natta - kupé kostet søren meg 750 kr!!!! Og det var jo da i tillegg til billettprisen på 630 kr..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Nå regnet jeg ut dette opplegget: Kroppens grunnleggende kaloribehov er 1431 kcal Hvis jeg er litt aktiv, er vekta stabil ved 1968 kcal - hvis jeg er moderat aktiv, er bekta stabil ved 2218 kcal. I dag har jeg spist følgende: Frokost: 2 skiver supergrovt brød med noe à la italiens salat på (pleier ikke det altså, men skeiet litt ut i dag). Et stort glass melk, muligens to - ekstra lett melk. Mellom måltid: en banan + en kaffe pose-kaffelatte Lunsj: et fint rundstykke m/ost på + en mais-trekantbrød m/linfrø og smøreost på. Middag: Ris + wokrett (litt oksekjøtt, broccoli, blomkål, babymais, løk, purre, bambusskudd Kveld: en Hobbysjokolade (fordi jeg var så flink å svømme så langt.....) + at jeg bare MÅ ha en skive nå før jeg legger meg. Tror jeg tar tunfisk på den + melk. Synes det er et ork å telle kalorier. Dette var vel egentlig mye sunn mat, bortsett fra sjokoladen og den salaten? Pleier forresten å ha knekkebrød med tunfisk til lunsj, og ikke sjokolade.... Her var det mye sunn mat, men det er dessverre ikke det som teller hvis du skal ned i vekt. Det er totalsummen som teller. Jeg har regnet ut dagen din og det var cirka 1900 kalorier. Hvis du trekker fra hobbysjokoladen og italiensk salat og bytter ut maistrekanten med salat, så er du nede på et bedre antall kalorier. Ikke kutt ut melka. Kalsium er viktig for forbrenningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Her var det mye sunn mat, men det er dessverre ikke det som teller hvis du skal ned i vekt. Det er totalsummen som teller. Jeg har regnet ut dagen din og det var cirka 1900 kalorier. Hvis du trekker fra hobbysjokoladen og italiensk salat og bytter ut maistrekanten med salat, så er du nede på et bedre antall kalorier. Ikke kutt ut melka. Kalsium er viktig for forbrenningen. Takk skal du ha for utregningen! Har ikke orket å regne på det ennå - men hvis du kom frem til 1900, så er jo det et greit utgangspunkt. Vil tro at brødmaten var mer kaloririk enn vanlig i går (pga pålegget), men at middagen var litt magrere (det var forresten knallgodt med sånn wok!!!!) Sjokolade er jeg egentlig ikke så glad i, så det er ikke noe stort problem. Glemte forresten å nevne et glass rødvin jeg hadde før jeg la meg.... Går mer rødvin enn sjokolade hos oss ;-) I dag har jeg spist følgende: Frokost: 2 skiver veldig grovt brød m litt smør og ost + fårepølse på + to glass ekstra lett melk (er veldig glad i melk) Mellom måltid: en banan (hvor mange kalorier er det i banan forresten?) Lunsj: to skiver veldig grovt brød med makrell i tomat på, ikke smør. Vann + kaffe. Skal ta toget i ettermiddag. Lurer på om jeg skal kjøpe meg en sånn wok-porsjon til, eller om jeg skal kjøpe en salat? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Takk skal du ha for utregningen! Har ikke orket å regne på det ennå - men hvis du kom frem til 1900, så er jo det et greit utgangspunkt. Vil tro at brødmaten var mer kaloririk enn vanlig i går (pga pålegget), men at middagen var litt magrere (det var forresten knallgodt med sånn wok!!!!) Sjokolade er jeg egentlig ikke så glad i, så det er ikke noe stort problem. Glemte forresten å nevne et glass rødvin jeg hadde før jeg la meg.... Går mer rødvin enn sjokolade hos oss ;-) I dag har jeg spist følgende: Frokost: 2 skiver veldig grovt brød m litt smør og ost + fårepølse på + to glass ekstra lett melk (er veldig glad i melk) Mellom måltid: en banan (hvor mange kalorier er det i banan forresten?) Lunsj: to skiver veldig grovt brød med makrell i tomat på, ikke smør. Vann + kaffe. Skal ta toget i ettermiddag. Lurer på om jeg skal kjøpe meg en sånn wok-porsjon til, eller om jeg skal kjøpe en salat? Banan har cirka 100 kalorier pr stk. Rødvin har 65 kalorier/dl. Hittil i dag har du fått i deg cirka 1000 kalorier. Ta wok til middag! Metter mer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Banan har cirka 100 kalorier pr stk. Rødvin har 65 kalorier/dl. Hittil i dag har du fått i deg cirka 1000 kalorier. Ta wok til middag! Metter mer! OK. Da gjør jeg det! Var på den sjappa for første gang i går - og han bak disken sa at jeg garantert kom tilbake :-D Takk for hjelpen forresten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 OK. Da gjør jeg det! Var på den sjappa for første gang i går - og han bak disken sa at jeg garantert kom tilbake :-D Takk for hjelpen forresten! Bare hyggelig! Jeg er litt kalorifrik! Hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Mjaa...... Jeg drikker 1-2 glass (à ca 2 dl) med lettmelk eller ekstra lettmelk til frokost, og så kanskje et galss til kvelds. Det er da vel ikke så mye? Jeg drikker stort sett vann ellers + kaffe. 6 dl melk tilsvarer ca 250 kcal 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 6 dl melk tilsvarer ca 250 kcal Jeg tror vi trenger litt melk også, og det er mange steder man kan spare. F.eks. kutte ut vanlig kjøttdeig og heller kjøpe kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig. Ha mer rent kjøtt i steden for fiskeboller og kjøttkaker, selv om det er også lov å spise. ;-) Men man kan ha mindre saus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg tror vi trenger litt melk også, og det er mange steder man kan spare. F.eks. kutte ut vanlig kjøttdeig og heller kjøpe kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig. Ha mer rent kjøtt i steden for fiskeboller og kjøttkaker, selv om det er også lov å spise. ;-) Men man kan ha mindre saus. ''F.eks. kutte ut vanlig kjøttdeig og heller kjøpe kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig.'' Det trikset er omtrent eldre enn Moses når man vet bittelitt om å gå ned i vekt. Dessuten er ikke kyllingkjøttdeigen spesielt mager. Karbonadedeig inneholder under halvparten av kaloriene kjøttdeig har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 ''F.eks. kutte ut vanlig kjøttdeig og heller kjøpe kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig.'' Det trikset er omtrent eldre enn Moses når man vet bittelitt om å gå ned i vekt. Dessuten er ikke kyllingkjøttdeigen spesielt mager. Karbonadedeig inneholder under halvparten av kaloriene kjøttdeig har. Nåja. Jeg ville bare komme med et forslag. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Bare hyggelig! Jeg er litt kalorifrik! Hehe.. Det ble forresten wok-mat onsdag - som du anbefalte :-) Kjøpte og tok med meg på toget. Nam! Kjøpte med en pose gulrøtter og casew-nøtter (åssen i himmelens navn staver en det?) - og koste meg! Spiste ikke hele posen med nøtter - og drakk bare vann! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Vet det.... Men helt ærlig - så kan det gå ukesvis mellom hver gang jeg kjøper et maistriangel! Nå skal jeg på ferie noen dager, så da kommer jeg vel litt ut av det.... Skal sitte på toget i tolv timer - hva skal jeg gumle på da tro? Hva er et maistriangel?? *blond* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hva er et maistriangel?? *blond* Et slags trekantet rundstykke, laget av maismel - ofte medlinfrø på toppen :-) Finnes ofte på vanlige matbutikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Et slags trekantet rundstykke, laget av maismel - ofte medlinfrø på toppen :-) Finnes ofte på vanlige matbutikker. Ja, da vet jeg hva dere snakker om, har sett dem sjæl ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.