Lillemus Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Nei, det kan ikke være mulig. Jeg har gått ned straks 5 kg og har egentlig ikke trent armmusklene noe særlig, bare løftet litt vekter som er et par kilo en gang i uka en stund, litt forskjellige løftemåter på golvet hjemme (plukker øvelser fra div. bøker og nettsider). Men plutselig mener jeg å kunne kjenne konturene av muskler under huden på overarmene? Det hadde vært svinaktig gøy å få dem enda litt bedre frem! Hvor tunge vekter bør man egentlig ha? Nå snakker jeg om hjemmetrening, har liten anledning til å komme meg på treningsstudio dessverre. Antar et vektsett med regulerbare vekter er tingen, men hvor høyt i vekt skal man gå? Snakker nå om det som vel kalles hantler, altså små vekter som man holder en i hver hånd, ikke de store med stang som man må bruke begge hender på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Gratulerer! Moro! Antar at fettprosenten som har gått ned også spiller inn på hvor tydelig musklene er blitt. Bruk såpass tunge hantler at du sliter litt på de siste repetisjonene. Om en skal bli sterkere og øke muskelmassen så må øke belastningen etter hvert også. Så lurt med slike vekter som en kan øke tyngden på eller at du har flere ulike vekter. Vet at Europris har solgt slikt billig til en helt grei kvalitet. Tror du må trene såpass tungt at du sliter litt med å få til 10 repetisjoner x 3, for eksempel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Gratulerer! Moro! Antar at fettprosenten som har gått ned også spiller inn på hvor tydelig musklene er blitt. Bruk såpass tunge hantler at du sliter litt på de siste repetisjonene. Om en skal bli sterkere og øke muskelmassen så må øke belastningen etter hvert også. Så lurt med slike vekter som en kan øke tyngden på eller at du har flere ulike vekter. Vet at Europris har solgt slikt billig til en helt grei kvalitet. Tror du må trene såpass tungt at du sliter litt med å få til 10 repetisjoner x 3, for eksempel? De er ikke synlige ennå, men jeg kjenner dem godt om jeg lar fingrene gli forsiktig over overarmene med litt spente muskler. Arrtig! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 De er ikke synlige ennå, men jeg kjenner dem godt om jeg lar fingrene gli forsiktig over overarmene med litt spente muskler. Arrtig! ) Det gjør seg ofte bra med litt faste overarmer i julebordantrekket, så stå på! Her dingler det mest under armene, hehe. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg kjøpte et sett i vinter på Intersport med sånne skiver en skrur på, men holder en i hver hånd. Mener å huske at mine veier 4,5 kilo hver. Da tar jeg øvelser for biceps og triceps og også brystmusklene. Uff, har ikke kommet skikkelig i gang med styrketreningen - men da jeg gjorde det regelmessig i vinter, så jeg også ganske rask fremgang på armene! Moro! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg kjøpte et sett i vinter på Intersport med sånne skiver en skrur på, men holder en i hver hånd. Mener å huske at mine veier 4,5 kilo hver. Da tar jeg øvelser for biceps og triceps og også brystmusklene. Uff, har ikke kommet skikkelig i gang med styrketreningen - men da jeg gjorde det regelmessig i vinter, så jeg også ganske rask fremgang på armene! Moro! Kjøpte på Europris i helga. De kan, om jeg varierer fra bare stengene - stenger med festemutre - stenger med ulike skivkombinasjoner, varieres fra 1,8 - 10 kilo. Skulle begynt i går, men fikk besøk. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Kjøpte på Europris i helga. De kan, om jeg varierer fra bare stengene - stenger med festemutre - stenger med ulike skivkombinasjoner, varieres fra 1,8 - 10 kilo. Skulle begynt i går, men fikk besøk. ) Det er vel omtrent slike jeg har. Den kofferten var blytung husker jeg, da jeg skulle bære den ut i bilen. Tror det var opp til 20 kilo ja, i den. Og stengene veier en del, bare de. Muligens 1,5-2 kilo pr stk. veldig moro å holde på med, og så ser det jo litt tøft ut!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Kjøpte på Europris i helga. De kan, om jeg varierer fra bare stengene - stenger med festemutre - stenger med ulike skivkombinasjoner, varieres fra 1,8 - 10 kilo. Skulle begynt i går, men fikk besøk. ) Kan jeg spørre om hva de kostet? Jeg har også lyst på, men mannen min kommer vel til å tro jeg er gal hvis jeg kjøper.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Kan jeg spørre om hva de kostet? Jeg har også lyst på, men mannen min kommer vel til å tro jeg er gal hvis jeg kjøper.... Det var ikke så dyrt - kanskje 200 kr, eller muligens 300. Kjøpte mitt sett på salg rett etter nyttår, på Intersport. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er vel omtrent slike jeg har. Den kofferten var blytung husker jeg, da jeg skulle bære den ut i bilen. Tror det var opp til 20 kilo ja, i den. Og stengene veier en del, bare de. Muligens 1,5-2 kilo pr stk. veldig moro å holde på med, og så ser det jo litt tøft ut!!!! Stengene veier 1,8 kg hver og feste mutrene 350 gram, så bare stang og mutre er jo 2,5 kilo, går jo an å bruke bare dem som små manualer. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Kan jeg spørre om hva de kostet? Jeg har også lyst på, men mannen min kommer vel til å tro jeg er gal hvis jeg kjøper.... Hele 299,-. ) På XXL har de enda rimeligere om du kjøper i deler mener jeg å huske. Koster visst en tier for 1-kilos plater bl.a. I mitt sett fulgte det altså med 2 stenger, 4 festemutre, 4 skiver på 1,25 kg og 4 skiver på 2,5 kg. På det tyngste kan altså hver manual veie 10 kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hele 299,-. ) På XXL har de enda rimeligere om du kjøper i deler mener jeg å huske. Koster visst en tier for 1-kilos plater bl.a. I mitt sett fulgte det altså med 2 stenger, 4 festemutre, 4 skiver på 1,25 kg og 4 skiver på 2,5 kg. På det tyngste kan altså hver manual veie 10 kg. Akkurat slik er mine manualer også. I en svart koffert :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hele 299,-. ) På XXL har de enda rimeligere om du kjøper i deler mener jeg å huske. Koster visst en tier for 1-kilos plater bl.a. I mitt sett fulgte det altså med 2 stenger, 4 festemutre, 4 skiver på 1,25 kg og 4 skiver på 2,5 kg. På det tyngste kan altså hver manual veie 10 kg. Takk for svar! Det var jo en overkommelig pris :-) Skal sjekke om de har på vår nærmeste Europris. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det var ikke så dyrt - kanskje 200 kr, eller muligens 300. Kjøpte mitt sett på salg rett etter nyttår, på Intersport. Takk for svar, den utgiften kan jeg tåle :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halvor Lauvstad, helse- og treningsterapeut Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Gratulerer! Moro! Antar at fettprosenten som har gått ned også spiller inn på hvor tydelig musklene er blitt. Bruk såpass tunge hantler at du sliter litt på de siste repetisjonene. Om en skal bli sterkere og øke muskelmassen så må øke belastningen etter hvert også. Så lurt med slike vekter som en kan øke tyngden på eller at du har flere ulike vekter. Vet at Europris har solgt slikt billig til en helt grei kvalitet. Tror du må trene såpass tungt at du sliter litt med å få til 10 repetisjoner x 3, for eksempel? Godt tips! 3 serier a 10 repetisjoner vil gi bra effekt. Det skal være så tungt at du akkurat klarer rep nr 10. Det betyr at etterhvert som du blir sterkere, må du løfte tyngre vekter, ellers så ender du opp med å løfte langt flere enn 10 repetisjoner:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.