Jorunn Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 I dag fikk jeg en flott joggetur i solskinnet. Jogget løypa som jeg har gjennom sanddynene og videre gjennom skogen 2 ganger, tilsammen 7 km. Tror knapt jeg har jogget så langt noen ganger sammenhengende. Målet mitt nå er at på slutten av året skal jeg klare å løpe denne løypa 3 ganger. Tror nok jeg skulle klart litt til i dag, men ikke en hel runde. Utrolig tungt å løpe i sanden, men lyden fra sjøen er utrolig beroligende, selv om en puster og peser :-) Når en kommer opp fra sandynene og begynner å løpe på marka, får en følelsen av å flyte avgårde. En ting fant jeg ut når jeg jogget og slet - det er håp for alle. I april/mai var tanken på at jeg i det hele tatt skulle jogge helt absurd, men trengte en avveksling til ellipsemaskinen i sommerhalvåret. Drog meg i gang og klart å løpe ca 6 minutter i strekk første gang, til nå hvor jeg løper 7 km sammenhengende i det som er for meg en anstendig tid - 47 min. Føler det er en god utvikling tatt i betraktning at det er 15 år siden sist jeg jogget og at jeg ikke har trent så mye disse årene. Vektnedgangen går ikke fort, men formen og helsa er betydelig bedre. Helsen har heldigvis ikke vært preget av overvekten min, blodtrykk og blodsukker har vært veldig bra hele tiden, men regner med at en del risikoer er enda lengre borte nå + at en har så utrolig mye mer overskudd, selv med mine 94 kg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Så herlig å lese! )))) 7 km er utopisk for meg ennå, neste mål ligger på 5 km, men jeg har det ikke travelt med å nå det, det kommer når det kommer, om det så ikke blir før til våren. Jeg presser meg forsiktig litt og litt mer. Har nemlig egentlig dårlige ankler, knær og hofter, men siden jeg har vært det veldig bevisst og har tatt treningen veldig pent og forsiktig så har det gått kjempebra, jeg har faktisk omtrent ikke hatt vondt i sommer etter at jeg begynte å trene! Vi satt også en fyr på tv i dag som satte verdensrekord i ett eller annet løp og jeg lo:"Jeg har satt verdensrekord for meg selv i dag jeg! Og jeg er sikkert like stolt som han der!" ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Så herlig å lese! )))) 7 km er utopisk for meg ennå, neste mål ligger på 5 km, men jeg har det ikke travelt med å nå det, det kommer når det kommer, om det så ikke blir før til våren. Jeg presser meg forsiktig litt og litt mer. Har nemlig egentlig dårlige ankler, knær og hofter, men siden jeg har vært det veldig bevisst og har tatt treningen veldig pent og forsiktig så har det gått kjempebra, jeg har faktisk omtrent ikke hatt vondt i sommer etter at jeg begynte å trene! Vi satt også en fyr på tv i dag som satte verdensrekord i ett eller annet løp og jeg lo:"Jeg har satt verdensrekord for meg selv i dag jeg! Og jeg er sikkert like stolt som han der!" ) Kjenner til det med vondtene. Mye av grunnen til at jeg ikke har jogget på 15 år, er at jeg da fikk kronisk beinhinnebetennelse og har etterhvert operert begge beina for 11/12 år siden. Har trent litt forskjellig innomellom, men aldri det store, bortsett fra Pilates som jeg har trent i 2 år nå. Var veldig spent på hvordan det ville gå å begynne å jogge nå i sommer og har måttet tatt en tabelettkur p.g.a. leggene, men etterhvert som grunnformen har blitt bedre går det også bedre med beina, nå som jeg iser de ned etter trening og får litt hjelp av kiropraktor til å rette ut feilstillinger. Hver 14. dag har vi tilbud om kiropraktor på jobb og han ordner opp i det meste av småplagene mine :-D Er bare så sinnsykt glad for å ha kommet i gang igjen med litt mer målbevist trening og alle de små fremskrittene som kommer jevnlig er en utrolig motivasjon. Det viktigste er jo at vi gjør en innsats og finner et nivå som er bra for oss og som motiverer oss videre. Ekstra kjekt må det også være å kunne gjøre dette i lag med kjæresten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Kjenner til det med vondtene. Mye av grunnen til at jeg ikke har jogget på 15 år, er at jeg da fikk kronisk beinhinnebetennelse og har etterhvert operert begge beina for 11/12 år siden. Har trent litt forskjellig innomellom, men aldri det store, bortsett fra Pilates som jeg har trent i 2 år nå. Var veldig spent på hvordan det ville gå å begynne å jogge nå i sommer og har måttet tatt en tabelettkur p.g.a. leggene, men etterhvert som grunnformen har blitt bedre går det også bedre med beina, nå som jeg iser de ned etter trening og får litt hjelp av kiropraktor til å rette ut feilstillinger. Hver 14. dag har vi tilbud om kiropraktor på jobb og han ordner opp i det meste av småplagene mine :-D Er bare så sinnsykt glad for å ha kommet i gang igjen med litt mer målbevist trening og alle de små fremskrittene som kommer jevnlig er en utrolig motivasjon. Det viktigste er jo at vi gjør en innsats og finner et nivå som er bra for oss og som motiverer oss videre. Ekstra kjekt må det også være å kunne gjøre dette i lag med kjæresten. Jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå med beina mine ja, men det har gått over all forventning. Begynte jo veldig smått og pent, kjøpte gode joggesko og jogger kun på grus og skogsveier/stier. Jogget faktisk bare på flatmark i et par mnd for å styrke musklene rundt knærne før jeg så smått begynte å jogge også i nedoverbakke og det går helt fint! Har aldri vondt når jeg er ute og jogger. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Du veier 94 kg og løper 7 km sammenhengende??? Jeg er dypt imponert. (veier en del mindre enn deg, men er virkelig ikke i nærheten av å løpe en km engang!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Du veier 94 kg og løper 7 km sammenhengende??? Jeg er dypt imponert. (veier en del mindre enn deg, men er virkelig ikke i nærheten av å løpe en km engang!) Takker :-) Bestemte meg en dag for at nok er nok, nå må det hardere ting til og dette inkluderte jogging. Har jobbet meg opp fra å knapt løpe 1 km til hvor jeg er nå. Det har ikke gått fort og jeg tar små skritt i gangen. Er det første til å innrømme at jeg er ganske så stolt av meg selv til tider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Du veier 94 kg og løper 7 km sammenhengende??? Jeg er dypt imponert. (veier en del mindre enn deg, men er virkelig ikke i nærheten av å løpe en km engang!) Enn hvis jeg løper like bak deg og holder en fiskestang med noe lekker gourmetmat på foran deg, sånn som de gjør i Donald for å få hundene til å løpe fortere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Enn hvis jeg løper like bak deg og holder en fiskestang med noe lekker gourmetmat på foran deg, sånn som de gjør i Donald for å få hundene til å løpe fortere? Gapskratter!!!!!! Synes jeg ser Mariaflyfly og Babette på joggetur - med en lekker tapasrett dinglende foran flyfly :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Gapskratter!!!!!! Synes jeg ser Mariaflyfly og Babette på joggetur - med en lekker tapasrett dinglende foran flyfly :-D Et kostelig syn kan det bli, ja. Vi må bruke mat som ikke detter av stanga. Sushi er vel ganske seigt? Og fint å stikke stanga gjennom? Liker hun det, tror du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Gratulerer med flott insats :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Et kostelig syn kan det bli, ja. Vi må bruke mat som ikke detter av stanga. Sushi er vel ganske seigt? Og fint å stikke stanga gjennom? Liker hun det, tror du? Mjaaa litt usikker på det! Du må i hvertfall ikke finne på å sette kikerter på kroken! Da rygger hun :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Så moro! Er skikkelig imponert over deg!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Dette må man bare ta av seg hatten for. Siden du nevner sanddyner, tenker jeg av en eller annen grunn på Stavanger/Jæren, og i så fall bor du i et område med utrolig mange fine løyper i naturskjønne omgivelser. Men det finnes jo sanddyner andre steder også, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Enn hvis jeg løper like bak deg og holder en fiskestang med noe lekker gourmetmat på foran deg, sånn som de gjør i Donald for å få hundene til å løpe fortere? Uaktuelt. Jeg gidder ikke piskes, og jeg er lite mottagelig for bestikkelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Et kostelig syn kan det bli, ja. Vi må bruke mat som ikke detter av stanga. Sushi er vel ganske seigt? Og fint å stikke stanga gjennom? Liker hun det, tror du? Jeg er meget svak for sushi dersom det er god sushi. Billigsushi fra Smartclub eller Ultra kan evt brukes til å slokke den verste sushiabstinensen på en ganske alminnelig tirsdagskveld, men ikke mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Dette må man bare ta av seg hatten for. Siden du nevner sanddyner, tenker jeg av en eller annen grunn på Stavanger/Jæren, og i så fall bor du i et område med utrolig mange fine løyper i naturskjønne omgivelser. Men det finnes jo sanddyner andre steder også, da. Du tenker på de rette strendene, bruker den sørligste :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Du tenker på de rette strendene, bruker den sørligste :-) Din heldiggris! Jeg har vært mye på besøk i området, og har forelsket meg løpsmessig i Njåskogen, Melsvatnet rundt, Stokkavatnet rundt, Arboretet og Hålandsvatnet. Sistnevnte er akkurat 7 km rundt. Et eldorado for løpere, intet mindre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.