Gå til innhold

Uforståelig overvekt

Gjest fru fres

Anbefalte innlegg

Hei Grethe Jeg er en kvinne på 43 år Faste medisiner: -Levaxin 1,5 mg (siden 1983) - Cozaar 50 mg (siden 1998) (BT hvile 110/65 puls 55-60) - Zoloft 100 mg (siden 1999) (mot panikkangst) - Liptor 10 mg (siden april d.å) Kosttilskudd: - Triomar hjerte med Q 10 og Vitamin E - Ester C Høyde og vekt: 161 cm veier 81,2 kg Informasjon om muskel, fett og vann fordeling (Tanita) Fett: 40,9 %, magefett 9% Muskelmasse: 46,4 Vann %: 42,1 Beinmasse: 2,5 kg Kroppstype:3 dvs Solid bygd (ikke fet:-) Bassalt energiforbruk beregnet til 1502 kcal Uansett hva jeg gjør med mitt kosthold så rikker ikke vekten seg, jeg har veid det samme i mange år. Bruker mat på data for å kontrollere hva jeg spiser i løpet av døgnet med jevne mellomrom og jeg er sjelden over 1500 kcal pr døgn. Jeg trener dessverre ikke regelmessig, men er i bevegelse på jobben (yrkesfaglærer RM-fag). Underviser i kost og livsstil så jeg kan mye om ernæring uten at det hjelper meg.. Måltidsmønsteret mitt er regelmessig siden jeg har en regelmessig jobb. Til frokost tar jeg en shake med Herbalife 2 skjeer protein og 2 ss pulver blandet med ekstra lett melk, et stort glass vann tilsatt urtete samt mine vitaminer. Mellommåltid: Frukt og vann Lunsj: Baguette med skinke eller leverpostei, apelsinjuice og kaffe Mellommåltid: Kaffe med melk og knasker gjerne en gulrot.. Middag: Består av en posj kylling og salat eller en normal posjon av noe annet..forsyner meg nesten aldri to ganger av middagen. Jeg prøver motivere meg til å begynne gå turer, vet det er bar for både kropp og psyke :-) Likevel.. hva kommer overvekten av??? Det henger liksom ikke sammen at jeg skal veie så mye jeg som spiser såpass sunt? Jeg spiser nesten aldri snop eller drikker brus (var cocacoliker fram til 2001) I en periode veide jeg over 90 kg, det er 10 år siden da jobbet jeg skift som kokk og levde på cola og sene kveldsmåltider) Nå lever jeg et regelmessig liv uten for mye stress, måtte ta noen grep om livet mitt etter en real "smell" for vel et år siden. Men jobber nå i full stilling og trives veldig godt i jobben min. Heimen fungerer også greit, vært gift med samme mann i over 20 år :-) Kan det være medisinene som er "problemet"? Har liksom sett for meg at ved å komme meg ned til normalvekt så kan jeg slutte med BT-medisin. Zoloften har gitt meg høyt kolesterol, så derfor må jeg bruke Lipitor.. Vurderer trappe ned på Zoloft ved hjelp av akupunktur... Levaxinen er jeg innstilt på må følge meg livet ut, stoffskiftet kontrolleres regelmessig og er stabilt og bra. Håper på noen gode råd :-) Vh Nanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min svartjeneste har dessverre vaert ute av drift og jeg har ikke kunnet svare til fast tid som avtalt. Jeg haaper fortsatt det er aktuelt med svaret og her kommer det Hilsen dr Grethe Det er helt klart at medisinene dine forsinker vektreduksjonen. Jeg foreslaar at du starter med aa spise 3 mellommaal med raa groennsaker av den typen du maa rtygge godt. I tillegg vil jeg raade deg til aa avslutte et hvert maaltid som froksot, lunsj og middag med raa frukt, av typen frukt du maa tygge godt. Raa frukt og raa groennsaker setter i gang aktiviteten i tyggemusklene og oeker forbrenningen. Jeg vil ogsaa foreslaa at du begynner aa gaa minst tretti minutter hver dag i raskt tempo. Dette vil til sammen redusere fettvekta i kroppen og la muskelvekta ta overtaket. Det gjelder til enhver tid aa vaere klar over at det er musklene som forbrenner fettet og med din hoye fettprosent, trengs en ekstra innsats paa aktivitetssiden for at vekta skal begynne aa gaa nedover og du kan begynne aa forbrenne fett. Hilsen dr grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...