Gjest prust Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har "nettopp" begynt å jogge, og synes det er kjempemoro! Men så klarte jeg å vri ryggen på en vond måte i går men jeg løftet en sekk opp fra bakken. Ryggen ble helt skjev og det var dritvondt i gå¨r og i natt. Har hatt dette før, men det er lenge siden nå.... Heldigvis mye bedre nå i kveld! I morgen ettermiddag har jeg tid til noe trening. Hadde jo egentlig tenkt å jogge, men tror jeg skal vente med det til ryggen er helt god igjen. Hva er best mht en litt vond rygg - en times svømming i svømmehallen (det har jeg ikke gjort på år og dag....) eller en times aerobic (Friskis og svettis)? Innbiller meg at svømming er mest skånsomt for vondt'er her og der? Og det er vel effektiv trening vel, både for kondis og styrke (rygg, bryst, bein) med brystsvømming? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Svømming er ypperlig. Og visst er det kondistrening. En annen ting som "smører" ryggen er å gå raske turer i mykt skogterreng, gjerne mye oppoverbakke og helst med staver. Staver øker forbrenningen med hele 30%, og er svært gunstig for rygg/nakke/skuldre. Og når du er klar til å jogge igjen, må du huske på første bud, særlig hvis du har lett for å få vondt i ryggen: Aldri på asfalt! Aldri, aldri! Skriv 50 ganger på tavla: Jeg sklal aldri jogge på asfalt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Svømming er absolutt effektiv trening. Og det er bedre for ryggen enn aerobic. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Svømming er ypperlig. Og visst er det kondistrening. En annen ting som "smører" ryggen er å gå raske turer i mykt skogterreng, gjerne mye oppoverbakke og helst med staver. Staver øker forbrenningen med hele 30%, og er svært gunstig for rygg/nakke/skuldre. Og når du er klar til å jogge igjen, må du huske på første bud, særlig hvis du har lett for å få vondt i ryggen: Aldri på asfalt! Aldri, aldri! Skriv 50 ganger på tavla: Jeg sklal aldri jogge på asfalt! Jeg har vært kjempeflink og bare jogget på grus og i skogen, nettopp pga ryggproblemene jeg har hatt de siste halvannet årene! Og jeg løper ikke nedover bakkene, bare flatt og oppfor. Tror jeg satser på svømming i morgen ja! Er alene hjemme noen dager, så jeg skal ikke hente i barnehagen, eller lage middag til noen :-) Så min plan for i morgen, er å jobbe masse i morgen, fra 8 til 17 kanskje, kjøpe meg en enkel middag, kanskje indisk..... og så svømme fra 18 til 19 :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Svømming er absolutt effektiv trening. Og det er bedre for ryggen enn aerobic. Tror jeg prøver meg på det ja :-) En blir sliten av å svømme i ett i en time vel? Utrolig lenge siden jeg har gjort det!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hvis du har dårlig rygg, er det best å svømme på ryggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Tror jeg prøver meg på det ja :-) En blir sliten av å svømme i ett i en time vel? Utrolig lenge siden jeg har gjort det!!!! Jeg klarer i hvert fall en halvtime (cirka, jeg kan ikke huske å ha tatt tiden) når jeg gjør det, og jeg er ikke særlig godt trent. Jeg har planer om å begynne å svømme regelmessig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Tror jeg prøver meg på det ja :-) En blir sliten av å svømme i ett i en time vel? Utrolig lenge siden jeg har gjort det!!!! Jeg misforstod visst litt det du skrev. Du blir i hvert fall sliten av å svømme i en time, selvsagt avhengig av hvor fort du svømmer. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hvis du har dårlig rygg, er det best å svømme på ryggen. Hvorfor det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg misforstod visst litt det du skrev. Du blir i hvert fall sliten av å svømme i en time, selvsagt avhengig av hvor fort du svømmer. :-) Jeg er vel sånn middels trent ;-) Legger opp til å prøve å svømme en time i morgen (må opp av bassenget klokka 19, så da skal jeg prøve å jumpe uti klokka 18) - og heller gå opp før hvis jeg er trøtt. Blir deilig :-) Nå må jeg legge meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hvorfor det? Fordi man ofte får en knekk i korsryggen som blir smertefull etterpå ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Fordi man ofte får en knekk i korsryggen som blir smertefull etterpå ) Uff da.... Det er omtrent i korsryggen, på venstre side, litt over hoftekammen jeg har vondt..... Skal svømme litt på ryggen også! Men er litt redd for å krasje i noen da.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Uff da.... Det er omtrent i korsryggen, på venstre side, litt over hoftekammen jeg har vondt..... Skal svømme litt på ryggen også! Men er litt redd for å krasje i noen da.... ;-) Neida. du kræsjer ikke med noen. Hihi, du får passe på at det er fri bane og ikke være der ungene leker ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Tror jeg prøver meg på det ja :-) En blir sliten av å svømme i ett i en time vel? Utrolig lenge siden jeg har gjort det!!!! Jeg hadde aldri klart å svømme en hel time... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg hadde aldri klart å svømme en hel time... ) Hmmmm nå får vi se da hvor lenge jeg klarer det. Har med meg badetøy på jobb, og satser på å gå i svømmehallen klokka 18. Går ikke an å overbelaste noe ved svømming vel...? Snakker om vanlig bryst og rygg, ikke crawl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Neida. du kræsjer ikke med noen. Hihi, du får passe på at det er fri bane og ikke være der ungene leker ) Jeg er så stolt av meg selv!!!! Svømte 1500 meter i kveld - jeg som ikke har svømt ordentlig siden før jeg fikk barn, dvs for over 8 år siden, kanskje 9 år siden! Brukte ca 42 minutter på det. Ikke så dårlig det vel? Og ja Dorthe, jeg fulgte rådet ditt og tok noen strekker med ryggsvømming. Gikk fint det, og jeg krasjet ikke med noen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg hadde aldri klart å svømme en hel time... ) Jeg er så stolt av meg selv!!!! Svømte 1500 meter i kveld - jeg som ikke har svømt ordentlig siden før jeg fikk barn, dvs for over 8 år siden, kanskje 9 år siden! Brukte ca 42 minutter på det. Ikke så dårlig det vel? Klarte ikke å holde så høyt tempo, men svømte jevnt hele tiden :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er så stolt av meg selv!!!! Svømte 1500 meter i kveld - jeg som ikke har svømt ordentlig siden før jeg fikk barn, dvs for over 8 år siden, kanskje 9 år siden! Brukte ca 42 minutter på det. Ikke så dårlig det vel? Og ja Dorthe, jeg fulgte rådet ditt og tok noen strekker med ryggsvømming. Gikk fint det, og jeg krasjet ikke med noen :-) Der ser du. Ryggsvømming er tingen ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Der ser du. Ryggsvømming er tingen ) Det var deilig innimellom å svømme på ryggen, slappet av bedre da - og jeg kjente at ryggen var strakere da enn ved brystsvømming - slik du sa. Prøvde å ligge så flatt i vannet som mulig når jeg svømte bryst - med hodet nedi - men jeg merker at jeg sikkert har mye å lære på teknikk. Skulle vel egentlig bare mangle... :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det var deilig innimellom å svømme på ryggen, slappet av bedre da - og jeg kjente at ryggen var strakere da enn ved brystsvømming - slik du sa. Prøvde å ligge så flatt i vannet som mulig når jeg svømte bryst - med hodet nedi - men jeg merker at jeg sikkert har mye å lære på teknikk. Skulle vel egentlig bare mangle... :-D Man skal jo egentlig ligge flatt i vannet ved brystsvømming og puste på siden. Det klarer ikke jeg lenger så hvis jeg svømmer bryst så svømmer jeg uten å puste så langt jeg kan. Mye greiere å svømme rygg ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.