Gjest Crawl Skrevet 2. juni 2001 Del Skrevet 2. juni 2001 Jeg er 37 år, veier 75 kilo og har trent mer eller mindre regelmessig på SATS et halvt års tid. Trener litt styrke/ryggøvelser og sykler/løper litt etterpå. Har brukt pulsmåler for å "trene fornuftig" men synes ikke denne treningen fungerer. Ifølge tabellen skal pulsen ligge i underkant av ca 147. Det tar ikke mange minuttene før jeg er oppe i den pulsen og det ender gjerne med at jeg må ned i gå-tempo for å holde meg under. Og da føler jeg meg på ingen måte sliten. Synes jeg kan yte mye mer men da stiger pulsen fort over 150. Er det noe jeg har misforstått her? Har dere noen tips om hvordan det skal gjøres? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Ledbetter Skrevet 3. juni 2001 Del Skrevet 3. juni 2001 Én ting er at pulsnivået ofte varierer fra person til person, og at alder bare gir en viss pekepinn på hvilket nivå du bør ligge på. Et annet poeng er at pulsnivået under treninga bør tilpasses hyppigheten. Jo oftere du trener, jo roligere bør du løpe/sykle. Når man trener med et moderat pulsnivå, er det vanlig å føle at man kan yte mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Hei, når du er uthvilt kan du lett trene med en puls opp mot maks. Det betyr forøvrig ikke at du skal gjøre det. Trener du lite og er i god form, kan du trene med høy puls. Holder du på med langkjøring, skal du ligge på lavere puls og "spise" kilometer og minutter. www.trim.no [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Én ting er at pulsnivået ofte varierer fra person til person, og at alder bare gir en viss pekepinn på hvilket nivå du bør ligge på. Et annet poeng er at pulsnivået under treninga bør tilpasses hyppigheten. Jo oftere du trener, jo roligere bør du løpe/sykle. Når man trener med et moderat pulsnivå, er det vanlig å føle at man kan yte mer. Hei, godt svar :-) http://www.trim.no/ [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.